Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Norefjell, Høgevarde


Blackbrrd

Anbefalte innlegg

Tenker på å gå en tur fra Tempelseter til Høgevarde

http://ut.no/rute/tempelseter-hoegevarde

Noen som har gått turen og kan si hvordan den var å gå?

Kjæresten min sliter bittelitt med kneet når hun f.eks går i trapper, blir dette tilsvarende bratt?

(Hun gikk en to timers tur igår uten problemer, så formen generelt er det ikke noe i veien med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jevn og slak motbakke hele veien.

Mye mindre bratt enn trapper, så ta tiden til hjelp og ikke for mye på ryggen.

Regner med at dere går innover langs Tmpelbekken mot Raudmyra. For deretter å ta opp til høyre.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen unnagjort!

Stien er veldig godt merket og slak 99% av tida, i rolig tempo brukte vi ca 2,5 timer opp og 2 timer ned.

Så en svær reinsdyrflokk oppe på toppen, det var rimelig spesielt. :D

Det var en bekk som var relativt stor pga alt regnet, jeg hadde ikke noe problem med den, men dama

viste seg å ha skrekk for å hoppe over bekker, så det måtte litt overtalelse til før hun hoppet.

(Det er et fint sted helt oppe ved myra som pga to store høye steiner vil fungere selv med svært stor vannføring)

Hadde litt uflaks med været, var en sky på toppen som ikke ville gi slipp og det kom noen skurer på slutten av turen

på vei ned. Dette gjorde at det litt myrlendte landskapet i det nederste partiet ble bløtt og jævelig, så anbefaler egentlig

mer enn joggesko hvis det har regnet nylig...)

Det er vel en av de lettere fjellturene jeg har gått nylig (Gaustadtoppen, Bletoppen), og hadde veldig god utsikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.