Gå til innhold
  • Bli medlem

mckinly sovepose kodiak dun pose


skoging

Anbefalte innlegg

driv å vurdere om eg skal ha meg en ny sovepose . har sett på bergans poser . helsport alta posen blant anna og no har intersport mckinley kodiak sovepose på kampanje pris detrte er en dun pose med ande dun er det en fordel me anse dun eller kva er best ? er dun pose oppskryt eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme erfaring som borgern her også. Regner med at det er mye fjær i den og dun av laber kvalitet. Alta fungerer helt greit men den er nokså tung i forhold til temperaturskala(long versjonen). Sportsnett hadde for ca. en uke siden tilbud på Mountain Equipment starlight 3 til 849,-. Hvis du følger litt med så dukker det nok opp et godt tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode dunposer er ikke oppskrytt, men du betaler ca dobbelt så mye som for en tilsvarende kunstfiberpose. Hovedfordelene med en dunpose er at den veier opp mot halvparten av en kunstfibepose og pakke mye mindre. Ikke kjøp en billig dunpose, de mangler fordelene dun har i forhold til kunstfiber, men har ulempene ved dun (at de blir fortere fuktige enn kunstfiber).

Her er en test av billige poser:

http://www.klikk.no/helse/article634076.ece

Og en av bedre fiberposer:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article365515.ece

I siste nummer av Fjell og vidde er det en ny test. Helsport Lom LT og Hagløfs Lim 50 og 100 kom best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste spm er hva skal du bruke posen til?!

Sommerturer?

3-sesongs turer?

Fjell eller lavland?

Kun helge turer eller langturer (ukesturer eller lengre).

Jeg har Alta posen. God vår og høst pose. Alt for varm sommers tid synes jeg og alt for tung (1,9kg)

Har byttet til Ajungilak Sphere Spring dunpose. Har ikke fått prøvd den ennå. Den veier kun 642g målt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.