Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ble det av alle wind-up ladere til mobiltelefoner mm?


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

For 3-4 år siden så var det et lite hav av produkter på markedet hvor man kunne koble til og sveive litt strøm inn på mobiltelefonen sin.

Nå ser det ut som markedet har tørket 110% inn. Jeg kan ikke finne en eneste slik laderdings.

Var konseptet rett og slett dårlig? Fungerte de ikke? Gikk de og/eller telefonene istykker?

Det som er merkelig er at jeg ikke finner noe annet enn thumbs up reviews. Ingen som sier noe om at dette floppet.

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PaperCut
Bruker denne om det kniper: http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/36-3233_1.jpg

Sorry jeg går off topic, PaperCut, men den gjør god nytte.

:)

Nå var det litt vanskeligå finne mer info om hva dette faktisk er for den enesten linken heter "steng vinduet" :), men jeg antar at det er en batteribank?

En slik har jeg også - med mini-usb plugg som passer til gps og mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ingen av disse duppedittene fungerer mer enn godt under middels, og det samme gjelder for små solcelleladere...... Har prøvd mange rare saker opp gjennom årene!

Den saken "Koppen" omtaler inneholder ett penlightbatteri - på min tlf var det eneste den gjorde å kortslutte.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Synes ingen av disse duppedittene fungerer mer enn godt under middels, og det samme gjelder for små solcelleladere...... Har prøvd mange rare saker opp gjennom årene!

Den saken "Koppen" omtaler inneholder ett penlightbatteri - på min tlf var det eneste den gjorde å kortslutte.........

Oh, ett batteri - det er ikke så mye. Min nødpakke er 4 celler - noe den nesten må gjøre for å være i nærheten av 5V USB-standarden.

Er enig med deg mtp solcelleladere, de fleste fungerer svært dårlig. Det har kommet noen flexible solar panels nå som ser lovende ut mtp å integrere på sekker, men de koster svin...

Ahh, at jeg ikke tenkte på DX - dingsehimmelen. Det er akkurat den enheten som var litt i vinden for 3 år siden. Den het Sidewinder og kostet 20USD...

For $2,97 skal jeg vel overleve at den flopper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det litt vanskeligå finne mer info om hva dette faktisk er for den enesten linken heter "steng vinduet" :-), men jeg antar at det er en batteribank?

En slik har jeg også - med mini-usb plugg som passer til gps og mobil.

Var litt snar, ja: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=162468218

Den saken "Koppen" omtaler inneholder ett penlightbatteri - på min tlf var det eneste den gjorde å kortslutte.........

De hadde en serie med feilproduksjon. Fikk selvsagt ny og den fungerer helt etter hensikten. Denne nødladeren har vært i salg i årevis. Veier lite, tar liten plass og enkel funksjon. En har gjerne et eller flere AA-batterier med seg uansett. Synes den er genial, jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike solcellelader med innebygget batteri finens det mange av på DealExtreme og.

Les reviews på den.

Jeg har 2 stk selv som jeg bruker. De veier langt mindre en mobilen hvertfall.

Ofte bruker jeg ikke så mye strøm at jeg må lade de i sola. Som regel har jeg nok med det jeg ladet i de på forhånd via lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Slike solcellelader med innebygget batteri finens det mange av på DealExtreme og.

Les reviews på den.

Jeg har 2 stk selv som jeg bruker. De veier langt mindre en mobilen hvertfall.

Ofte bruker jeg ikke så mye strøm at jeg må lade de i sola. Som regel har jeg nok med det jeg ladet i de på forhånd via lader.

Ja, og jeg har bestilt en slik!!!

http://www.dealextreme.com/p/4200mah-portable-dual-panel-solar-power-battery-pack-for-cell-phones-and-usb-gadgets-40210

Denne har en spenningsvelger, noe som passer meg flott, for da har jeg både nødstrøm til mobil, samt magicshine lampa mi :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til touring cyklisterne med dynamo er der her 3 muligheder for opladning af akkumulatorer.

http://www.sjscycles.co.uk/electrical-dept762_pg1/#filterkey=cat&cat=129&page=1

De er desværre ikke billige, og energien til opladningen kommer fra benene.

Ned ad bakke er det til gengæld oplagt at oplade akkumulatoren.

Den model fra Busch & Muller til £253.18 er fleksibel med variabel spænding fra 2,8 Volt til 13,3 Volt, og max effekt på 16 Watt.

Strømmen er lig med effekten divideret med spændinger. Eksempel: 16 Watt / 5 Volt = 3,2 Ampere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.