Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin 60csx rute navigation


Jakob

Anbefalte innlegg

Hej FF´ere

Nogle der har erfaringer med at gå efter rute med Garmins 60csx?

- Jeg tænker især på erfaringer i forbindelse med skift fra waypoint til waypoint (skal det ske automatisk eller er det bedre man selv klikker sig videre?)

- Og I evt. har erfaringer med længden mellem de enkelte punkter på ruten? (Trættende hvis man sætter hvert rutepunkt med 100 meters mellemrum og det ikke giver praktisk mening (fordi man ikke kan navigere så præcist alligevel?).

På forhånd tak

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jakob.

Jeg har brukt 60CSx i en del år.

Først; jeg lar min oppdatere seg automatisk fra waypoint til waypoint.

Nå varierer det litt med hvor tett jeg setter waypoints alt etter terreng eller andre parametre, som f.eks. om jeg delvis følger sti. Men jeg legger de så og si aldri med så lite som 100 meters avstand. Jeg pleier å sette inn waypoints der hvor jeg gjør større retningsendringer, f.eks w.p. inn dal til vestover, w.p. opp skar til høyre o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å lage ruter med waypoints, kan du også benytte track funksjon i Mapsource. Da kan du ha 500 punkter i ett spor (rute), og legge punktene tett ved behov. På GPS under "tracklogg" markerer du aktuelt spor med "show on map". Og eventuelt velger "trackback" når du skal følge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.