Gå til innhold
  • Bli medlem

Første overnatting i telt vinterstid nær Oslo


nilshermann

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg skal til å kjøpe mitt første vintertelt. Tenkte kanskje å ta en tur for å teste allerede i helgen. Som første steg tenkte jeg et sted ikke så veldig langt fra bilen. Kan godt kjøre et stykke for å finne en fin plass, der jeg slipper å se 20 langrennsløpere som stresser forbi med sine tannpirkerski tidlig på mårraskvisten :)

Ser for meg en rolig fin plass med litt overblikk over naturen slik at det blir en finfin naturopplevelse :)

Mvh. Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo kjøre opp via Jevnaker til Tverrsjøen. Det blir vel fort en time å kjøre.

Menn da parkere du rett ved Tverrsjøen. Kan du enten gå på ski 1 km nord å campe vel Ølja eller gå litt syd å campe ved Skarvvann eller Perhusvann. Stort sett ganske flatt terreng.

Noen skiløpere ser du nok men ikke så mange annet enn rundt selv Tverrsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgerns forslag om Pershusvannet støttes. Få går den løypa, og Pershusfjellet er en av de fineste bergene i Nordmarka. Går du videre forbi Finnerud og ned til Spålen og Katnosa opplever du noen av de fineste flate løypene jeg vet i marka.

Behovet for å unngå O2erne skjønner jeg. Da jeg våknet opp noen km fra Løvlia forrige lørdag var de første løperne kommet fram til "snuplassen" ved "min" teltleir. De to første diskuterte hvor bra normenn (dvs skieliten) er på ski. Neste "parr" påpekte at de måtte snu fordi den ene "måtte" ut å shoppe med kona. Da var det bare å komme seg opp, og gå videre innover i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.