Gå til innhold
  • Bli medlem

Scarpa f3 og dynafit tlt speed problemer?


torese

Anbefalte innlegg

Hei,

Teste mine nye ski, sko og bindinger på det som skulle vært årets første topp tur. Nysnø, pudder og noen minus grader så alt skulle vært perfekt. Men slik skulle det ikke bli. I løpet av 500 m hadde heg mistet skiene x antall ganger. Tilslutt ga jeg opp og kjørte ned. Vell nede monterte jeg skiene på i gå modus løftet foten og svingte skien fra side til side i lufta. Det var nok til at bindingen løste ut. Min kompis som hadde dynafit sko gjenntok samme øvelse uten at skiene datt av.

Er det noen som har vært borte i lignende. Er det sko eller binding eller skal det bare være slik? Utførte øvelsen både med å uten tilleggsplata som følger med scarpa skoene uten forskjell.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har dynafit system med en scarpa f1 støvel. det skjer iblandt att min støvel og bindning blir uvenner og fungerer ikke i det hele tatt. men iblandt så er de venner og sitter med en gang.

da man må slås med de så etter ett par ganger så sitter det perfekt. de skal bare vite sin plass

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Tok ski og sko med til butikken i dag. Nr.1 bindingene var montert skjevt på skiene og de må derfor flyttes. Dvs nye hull 1 cm bakover. Han som monterte på butikken skyldte på at malen var forskjøvet... Vil det svekke skiene med nye hull??? Når det gjaldt utløsning i gå posisjon så viste han meg to ekstra steg i gå posisjon. Altså bruke mere kraft på å låse bindingen. Når dette ble gjort satt skoen som støpt.

Skal hente skiene om et par dager. Da får vi se hvordan det går.

Ellers takk for gode råd.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Tok ski og sko med til butikken i dag. Nr.1 bindingene var montert skjevt på skiene og de må derfor flyttes. Dvs nye hull 1 cm bakover. Han som monterte på butikken skyldte på at malen var forskjøvet... Vil det svekke skiene med nye hull??? Når det gjaldt utløsning i gå posisjon så viste han meg to ekstra steg i gå posisjon. Altså bruke mere kraft på å låse bindingen. Når dette ble gjort satt skoen som støpt.

Skal hente skiene om et par dager. Da får vi se hvordan det går.

Ellers takk for gode råd.

Mvh

Tore

Skiene til Tomas Olsson knakk i et slikt hull som ble tettet med lim da han var på vei ned fra Everest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.