Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken størrelse på fjellstøvler?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg noen La Sportiva Elk i str. 43 i fjor. Etter noen turer med forferdelige gnagsår, skjønner jeg at skoen er for liten. Så nå har jeg kjøpt meg nye i str. 44. MEN, og her kommer men-et: Jeg mistenker at disse også er for små. Tok på meg en tynn sokk (Nike dry fit) og en Ulvang-sokk utenpå, og stappe foten ned i skoa, og det føltes trangt (vanskelig å "vifte" med tærne).

Jeg bruker utelukkende str. 43 i alle andre vanlige sko, som f.eks. joggesko. Finnes det da noen tommelfingerregel for hvilken størrelse fjellsko da bør ha? Og La Sportiva er jo italienske, og da blir de samtidig litt små i størrelsen.

Dette er vanskelig ... skoen føltes god og stor nok i butikken, men nå er jeg usikker. Har ikke brukt skoene ennå, så jeg får håpe Oslo Sportslager er greie og lar meg bytte dem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som ein tommelregel kjøper eg alltid fjellsko som er ein størrelse større enn det eg ellers brukar. Dersom du får gnagsår i str. 43 (du får på deg skoa men dei er for små til å gå med) er det rart om str 44 også blir for lite. Viktig å gå inn skoen skikkeleg, la den forme seg til foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.