Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken drone?


TorTur

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nylig på jakt hvor en gjestejeger hadde filmet en kort snutt med drone, hvorpå jeg fikk leke meg litt med kontrolleren jeg også. Dette falt umiddelbart i smak hos meg. Det var ikke mindre morsomt å få se videoen i etterkant- selv om kvaliteten var så som så. Så nå går jeg for innkjøp av drone, men her er min kunnskap lik null. Så mitt spørsmål er da; er det noen som har drone å anbefale? Opp til 15000,- men gjerne rimeligere.

På høsten er jeg ofte på jakt i helgene, sommerstid er det to-tre dagers telt/fisketurer og på vinteren så blir det gjerne med noen korte helgeturer i koie. Jeg ønsker en drone som gir en kvalitet som er "behagelig" å se på, og som kan være med på å dokumentere slike turer (for min egen del). Hva er erfaringen deres? Hvordan gjør dere det med lading/batterikapasitet når dere er på tur over flere dager?

Takk for alle innspill!

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DJI Mini Pro 4 er det beste du får for pengene i dag til ditt bruk. Mini Pro 3 er også mulig å få til en billigere penge med mye de samme egenskapene, men det som skiller Pro 4 til å være veldig mye bedre er muligheten til å fly etter waypoints. Så du kan forhåndsbestemte veipunkter og hvordan dronen skal fly/filme også flyr den der etter. Helt fenomenalt. 

Vær obs på at det er strenge regler forbundet med flyging av droner i Norge, spesielt når det kommer til nasjonalparker og utsatte områder. 

Les mer om reglene på flydrone.no 

Om du skal være på tur uten strømkilde, er powerbank eller solcelle veien å gå, men du må opp i litt størrelse skal det være noe effekt. Er du på lengre tur uten mulighet for strøm er selektiv flyging det eneste som gjelder. eller mange ekstra batteri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det setter jeg veldig pris på!

Jeg slenger ut noen flere spørsmål:
Hvordan er de å fly under vær og vind? Jeg skjønner at å sende en drone på 249 gram i luften under orkan er en dårlig ide, men hvor mye hensyn må man ta til vindfaktoren

Så lurer jeg litt på batterikapasiteten på vinterstid, hvor mye mister man i kulden?

Ser DJI Mini Pro 4 kommer i flere ulike pakketilbud rundt om, og det ser ut som om det er noe forskjell på kontrolleren. Noen tips her?

Tusen takk for svar!

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror du blir positivt overrasket over hvor mye vind en så liten drone tåler! Du kan finne masse filmer på YouTube hvor de tester dette, så er det lettere for deg å se med egne øyner! 
 

Jeg opplever ikke at batteri kapasitet er nevneverdig dårligere på vinter. Men jeg har ikke brukt drone like mye på vinter som på sommer! 
 

Du vil gå for fly more pakke, der får du med tre batteri og ekstra propeller! Det er en bra pakkepris! 
når det kommer til kontroller liker jeg best de jeg kobler mobilen til (billigst)

de med egen skjerm skrur seg på så tregt og har bare 1080p oppløsning! Ikke er den veldig bra i sollys heller! Så spar kronene og kjøp den du kobler mobilen til! Men vær obs på at noen Samsung mobiler har vært litt kranglete mot disse kontrollerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.