Gå til innhold
  • Bli medlem

Båndtvang (utskilt)


Babelfish

Anbefalte innlegg

Da tar du feil og bør bli kjent med flere hunder av den dresserte sorten, med veldresserte eiere:D

De fleste jeg kjenner som ikke har jakthunder er velsignet med hunder som holder seg nært eier og stort sett finner det å lukte på gresstrå spennende. Vi med jakthunder på ha ett ekstra øye på våre hunder om de er løse, men de drar ikke ut i jaktsøk med mindre vi slipper dem for langt ut og de får ferten av noe.

Likefullt er jeg dog en tilhenger av båndtvangen, da det er en del hunder som enten mangler dressuren selv eller den veldresserte eieren... Det siste er antakelig det største problemet... (bare å se aftenposten.no) Å gå løs med en jakthund som ikke skal jakte er slitsomt! :wink:

jeg er nok langt pä vei enig med deg, MEN jeg har ikke telling pä hvor mange ganger jeg har hört: "OJ, det har den aldri gjort för...."

samme erfaring fra min hund.. jager ikke noe, ikke engang katter, MEN en dag kom det en annen lös hund, den satte avgärde etter noe og min hang seg pä.. flokkinstinktet slo ned fra klar himmel...

INGEN kan med 100% sikkerhet si hva en hund kommer til ä gjöre, og uavhengig av hvor mye jeg hater bändtvangen er det en grunn til at den er der. og för vi fär fjernet den eller tilpasset den bör vi fölge den... Det ENESTE vi oppnär med ä drite i den er at de gangene det skjer noe(som ikke er sjelden), fär ALLE bundeeiere mer negativ PR og til slutt ender det med bändtvang hele äret(overdrevet selvfölgelig) og regler som her i Österrike(ref: ALLE kan skyte en lös hund i bändtvangen(i skog og dyrket mark) mer eller mindre uavhengig av avstand til eier).

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.