Gå til innhold
  • Bli medlem

God eller dårlig ide?:Sy borrelås på soveposens glidelås-klaff


DoktorGjørelite

Anbefalte innlegg

jeg har flere soveposer med glidelåser med klaffer over som skal forsøke å hindre at en kuldebro dannes. Ofte i posen kan jeg med hånda kjenne at det er kaldere rundt disse klaffene enn ellers i posen, slik at de er et svakt punkt. Jeg har spekulert i at dette skyldes at disse klaffene bare "henger og slenger" istedet for å lime seg tett inntil glidelåsen fra innsiden. I verste fall kan en klaff vrenge seg eller bli stående slik at de ikke dekker glidelåsen i det hele tatt.

En praktisk løsning jeg har vurdert er å sy borrelås på disse klaffene slik at de legger seg tett imot glidelåsen og tett imot stoffet på andre siden. Det er kanskje overkill å sy borrelås langs hele posens lengde, men å sy inn et par små lapper på et par utvalgte steder burde gi noe effekt ihvertfall. Jeg har aldri hørt om noen poser som kommer med denne løsningen, er det noen som har noen synspunkter på om dette er en god ide? Har noen prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bare får til syinga tror jeg det er en superide. Dunjakka mi har tilsvarende løsning, og jeg har også lurt på å ly det på soveposen. Eneste minus jeg kan tenke meg er at det kan bli ubehagelig med velcro rett på kroppen, men på en vinterpose har man jo gjerne på ullundertøy uansett. Om du gjør det; post i sytråden så vi kan se resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du søv med ullundertøy, kan det tenkast at du vil finne ut at det var ein dårleg ide :D

Eg har i alle fall ingen gode erfaringar med borrelås i nærleiken av ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.