Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal ha med min 5 mnd gamle hund (Breton) på teltur. Det blir ned mot 10 minusgrader.

Har et varmedekken og en Jervenduk (thermo) som eg kan bruk til å pakk hunden inni om natten.

Har noen erfaringer med bruk av Jægerens hundepose eller Jervehiet?

Andre gode tips til hvordan hunde kan trives i minusgrader?

Annonse
Skrevet

Hvis du har et gammelt liggeunderlag, kan du godt sjære av en bit som passer til hunden. Mye varmetap går i snøen/bakken. Liggeunderlag/dekken eller jervenduk passer bra for en hund som ikke er kuldesterk. Jeg har shaferen i ytterteltet med liggeunderlag og jervenduk.

Skrevet

Jeg har en 4 mnd gammel breton som jeg har hatt med et par helger på telttur og hatt temp opp mot -10.

Når de er så små tygger de istykker alt mulig. Finn en gammel sovepose og la den ligge der. Så fort han er ferdig med å tygge på alt skal jeg investere i jervehiet.

Det du sannsynligvis vil oppleve er at han kommer på besøk i din pose i løpet av natta og bare vil ligge der.

Skrevet

Mine to Gordon settere har hvert sitt jerven hi. i fjor vinter hadde vi ned mot 30 blå om natten. Jerven hiet funker gull.

Må også nevne at Exped Downmat tåler bikkjeklør ! Brukte dette i vinter og var litt skeptisk, men det tåler overraskende mye juling i tillegg til å ha en uovertruffen liggekomfort. Heretter blir Bamseunderlaget kun med på rene bålturer.

Skrevet

Takk for mange flotte svar...

Hunden liker å ligge i soveposen, og jeg regner nok med at den kan komme krypende over i løpet av natten.

Da er det bare å starte pakkingen til fjelltur til helgen. Meldt veldig bra vær, noe vi ikke har hatt siden august her nord...

Skrevet

Jervehiet er en fantastisk investering som hunden din garantert vil sette pris på! Det gjør telt- og utelivet vinterstid atskillig greiere for oss som ikke har hunder med real vinterpels.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.