Gå til innhold
  • Bli medlem

Skulle ønske det var våren og forsommeren nå jeg.. dere?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Våren og forsommeren er nydelig. Sommeren er behagelig. Høsten byr på en spesiell stemning. Vinteren gir oss nydelig snø å "danse" på (og ikke minst spare knærne..). Deretter kommer våren igjen...

Sånn er det hvert år. Det er deilig å leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren og forsommeren er nydelig. Sommeren er behagelig. Høsten byr på en spesiell stemning. Vinteren gir oss nydelig snø å "danse" på (og ikke minst spare knærne..). Deretter kommer våren igjen...

Sånn er det hvert år. Det er deilig å leve :)

Godt skrevet, Svein.

Og når naturens krumspring gir oss tørt fjell og varm sol i november, eller en meter puddersnø i mai, da er det artig å leve...

Det gjelder bare å være på rett sted til rett tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er trøtte greier, helt frem til skiføret kommer. Er det ikke føre innen oktober, er høsten en fæl tid.

Aner vi en begynnende høstdepresjon her :)

Synes høsten er ei flott tid. Snart kommer høstfargene. Nattefrost og solvarme ut på dagen. Klar luft, melisdryss på toppene.....

Har hatt mange fine turer på høsten.

Ruskeværsdagene kan en bruke til andre aktiviteter, bl.a. få orden i bilder fra siste måneders turer, eller rett og slett gå ut å føle været på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, enig i noe av det du sier, men sannsynligvis er du bare en positiv optimistisk person som forsøker å se det positive i denne triste, mørke tiden. "Alt er så flotteflotteflott atte, og alt er bra og takk for sist og.." Jovial fyr, du, gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har vanskelig for å se det triste i variasjon mellom lys og årstider.

Det er noe av det jeg setter mest pris på ved dette landet.

Ellers har jeg mine tunge dager jeg også...... :(:)

Geir

Klart, jeg bare kødda, høsten er en fin tid, men blir mer stas når snøen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes høsten er ei flott tid. Snart kommer høstfargene. Nattefrost og solvarme ut på dagen. Klar luft, melisdryss på toppene.....

Har hatt mange fine turer på høsten.

Snart kommer....?

Søndag morgen når jeg kjørte gjennom Sykkylven hadde vår herres baker drysset melis over 1000-1100m. Når jeg kom inn på Dravlaus og så opp Regndalen, så jeg Urkedalstinden så vinterhvit som det går an.....men det forsvinner fort... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden er disse stedene? I Midgard i Ringenes Herre?

Nei, på Sunnmøre :)

Du har da vel hørt om Sykkylven/Velledalen..... :) Norges vakreste dal...

I Velledalen kan man sitte å kose seg i skogkanten å se opp på skarpe og ville tinder 1500m høyere oppe, med Regndalsbreen som sentrum. Et klassisk fotomotiv, kanskje det flotteste som finnes i Sunnmøralpane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer....?

Søndag morgen når jeg kjørte gjennom Sykkylven hadde vår herres baker drysset melis over 1000-1100m. Når jeg kom inn på Dravlaus og så opp Regndalen, så jeg Urkedalstinden så vinterhvit som det går an.....men det forsvinner fort... :)

Ok, høstfargene har vel så smått begynt å dukke opp :)

Ser at fjella fortsatt er ganske kvite ned til 1300 meter.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare august, men nysnø er ikke unormalt i høyden på Sunnmøre. I 2002 bodde jeg i Spjelkavik og fikk med store deler av høsten. Husker vi så Råna i hvit kappe flere ganger. Men i midten av oktober ble det varmt og etter to dager gikk vi på tørt og fint fjell opp til Råna. Så det er ingen grunn til bekymring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare august, men nysnø er ikke unormalt i høyden på Sunnmøre. I 2002 bodde jeg i Spjelkavik og fikk med store deler av høsten. Husker vi så Råna i hvit kappe flere ganger. Men i midten av oktober ble det varmt og etter to dager gikk vi på tørt og fint fjell opp til Råna. Så det er ingen grunn til bekymring...

Sjelden snøen er særlig varig før ut i november. Men i oktober kan det ofte være fin skare å gå på :) Sist november var det jo sommer på Sunnmøre med temperaturer på rundt 20 pluss.....Så det varierer.....Det er helt vanlig at sommer er høst og høst er sommer. Høst om vinteren og sommer om våren osv osv.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare august, men nysnø er ikke unormalt i høyden på Sunnmøre. I 2002 bodde jeg i Spjelkavik og fikk med store deler av høsten. Husker vi så Råna i hvit kappe flere ganger. Men i midten av oktober ble det varmt og etter to dager gikk vi på tørt og fint fjell opp til Råna. Så det er ingen grunn til bekymring...

Har opplevd fantastisk skiføre fra 3-400 m i Nordkopen og til topps på

Råna i slutten av oktober, og klatring i shorts i Molladalen i slutten av september.

Et år var det helg etter helg med pudder på Trollstigen i juni :?

Kontrastene gleder mer enn de bekymrer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er Sunnmøre vanvittig flott til alle årstider. Bare den friske vestlandslufta gjør Sunnmøre til noe eget ift. innlandsfjellene. Får håpe jeg kommer meg vestover en tur om ikke for lenge.

Oops, dere hadde visst fortsatt tråden :?

Du får vel bedre tid til Vestlandet nå når "jobben" er gjort, Kim ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski i oktober hører til sjeldenhetene, i alle fall så lavt nede. Har hørt om folk som bærer skiene opp på 1000m på høsten/forvinteren etter solide snøfall. Denne tidlige snøen ligger sjelden mange dagene, til det er sør-vesten for hyppig.

Tror det var i høsten 2001, da åpnet skitrekket på strandafjellet rundt 20.nov. Da var jeg innom en tur. 1m snø og glimrende forhold :? Men det er også sjelden tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski i oktober hører til sjeldenhetene, i alle fall så lavt nede. Har hørt om folk som bærer skiene opp på 1000m på høsten/forvinteren etter solide snøfall. Denne tidlige snøen ligger sjelden mange dagene, til det er sør-vesten for hyppig.

Tror det var i høsten 2001, da åpnet skitrekket på strandafjellet rundt 20.nov. Da var jeg innom en tur. 1m snø og glimrende forhold :lol: Men det er også sjelden tidlig.

Jeg har faktisk gått på ski i oktober nesten hvert år siden jeg flytta til Nordvestlandet, men ofte på langrennski (trenger ikke så mye snø). Et år var det faktisk to uker med bra langrennsforhold i oktober, men det kan vel neppe kalles vanlig :?

Rånaturen i '93 hører med til sjeldenhetene. Et stort snøfall noen uker tidligere hadde blitt liggende i Nordkopen, og ga lokalt gode forhold. Oppe på platået var det ferskere nysnø :D

Det kan nevnes at dagen etter bar vi skia fra Øye opp til brekanten på Risenosa (1200 m), men der var det bra føre :)

Har også hatt et par andre bra toppturer på ski i oktober. I november vil jeg si at det er vanlig med store snøfall og gode forhold, men også denne snøen kan forsvinne fort igjen.

Som du var inne på tidligere her; tidlige snøfall med påfølgende mildvær kan gi gode stegjernsforhold på høsten/forvinteren.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.