knorway Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Noen som har erfaring med Karasjok-Alta i september? Mygg? Korte dager?Overnattingmuligheter? Fiske? Andre tips?
Lindap Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Myggene er ikke noe problem på den årstiden. Overnatting i telt bør fortsatt være mulig i september. Alternativ kanskje bo på statens fjellstuer?
Dag G - Evje Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 I september er daglengda på Finmarksvidda omtrentlig som i Syd-Norge. Noen frostnetter har som regel knekt all mygg. Ja du kan nok forvente noen kalde netter dersom klarvær. Pytt pytt.
roysigurd Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 jeg har fisket i vann frem til isen dekker dem, bruke å ha med teleskopstanga i rypesekken... fått flott fisk selv i slutten av september....
springsteen Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 I september er daglengda på Finmarksvidda omtrentlig som i Syd-Norge. Noen frostnetter har som regel knekt all mygg. Ja du kan nok forvente noen kalde netter dersom klarvær. Pytt pytt. Ved høstjevndøgn, ca 22/9, er dagen like lang over alt. I begynnelsen av september er dagen ca 1t 15min lengere i Finnmark, i slutten av måneden er den ca 15 minutter kortere i Finnmark
Dag G - Evje Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 springsteen skrev: Ved høstjevndøgn, ca 22/9, er dagen like lang over alt. I begynnelsen av september er dagen ca 1t 15min lengere i Finnmark, i slutten av måneden er den ca 15 minutter kortere i Finnmark Men i praksis er det liten forskjell i september, det samme med mars. Slutten av oktober derimot...........
knorway Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 noen som i tillegg har forslag til fornuftig valg av rute, inkludert overnatting. Baserer meg ikke på telt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå