Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukse til all slags bruk? Finnes det


Shaug

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny bukse som skal dekke over et så vidt bruksspekter som mulig.

Den skal brukes til toppturer, fjellturer med dårlig vær sommerstid, snowboardkjøring, fisketur i dårlig vær etc...

Det er ikke sikkert det finnes et slik allround produkt.

Men jeg har sett på noen alternativ:

Norrøna Lofoten XCR bukse

Haglofs Argon pant

Arcteryx Beta AR pants

Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal kjøpe meg en ny bukse som skal dekke over et så vidt bruksspekter som mulig.

Den skal brukes til toppturer, fjellturer med dårlig vær sommerstid, snowboardkjøring, fisketur i dårlig vær etc...

Har brukt min Bergans Breheimen til alt det over ++ og med mindre den går ut av produksjon er det inget annet alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Bergans Isogaisa og Bergans Anatomic.

Det står at Isogaisa har en "baggy" fit. Det er flott.

På Anatomic buksen ser det ut som om den er "formsydd" eller har en trang fit. Stemmer dette?? Hvordan er anatomic buksen. Noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Bergans Isogaisa og Bergans Anatomic.

Det står at Isogaisa har en "baggy" fit. Det er flott.

På Anatomic buksen ser det ut som om den er "formsydd" eller har en trang fit. Stemmer dette?? Hvordan er anatomic buksen. Noen som har erfaring med den?

Kjøpte i helgen Bergans Snowdrift, har ikke fått testet den noe, men den har god passform. Virker som en helt grei bukse en kan bruke hele året.(Snowdrift er godt ut, tror Anatomic er det nye navnet på den)

Prøvde Bergans Isogaisa, tror den kan bli litt i varmeste laget på sommeren.

Har tidligere brukt Bergans Skogshorn hele året med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Anatomic buksen er jo rimlig.. Men det jeg lurer på er om den har trang fit. ser at du kan få den i kort og lang benlengde. Dersom det er trang fit så kan jeg jo kjøpe kort benlengde og større størrelse. hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raver 189 cm over bakken, og bruker 31 i livet. Jeg har buksa i medium, uten ekstra benlengde. Buksa sitter som et skudd, men om buksa er formsydd anes ikke. Har buksa på meg nå mens jeg skriver, den er veldig lett og har strammesystem på siden så du slipper belte. Utrolig behagelig som en vår, sommer og høst bukse. Prøv dem i den lokale sportssjappa og fortell hva du synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Trollveggen bukse brukes året rundt,fra klatring til fisketur,megafornøyd.

Norrøna Trollveggen brukt til ski-, bre- og fjellturer, samt kjøring i bakke. Nå har jeg skaffet meg en Lofoten XCR-bukse også, men det er mer en ren skibukse mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut endel forskjellige bukser og jakker. Jeg har feks. en Norrøna goretex bukse samt en Mammut goretex xcr jakke som jeg har brukt mye. Klærne er bra til sitt bruk. Problemet med alle disse goretex klærne er at det blir for tett når jeg skal gå med stor oppakning. Resultatet er at jeg blir helt gjennomvåt av svette. Dersom jeg går med jakken åpen er jeg uansett svett på ryggen slik at jeg må vri jumperen etterpå... Goretex fungerer greit til enklere aktiviteter og er selvsagt flott når det blåser eller regner mye, eller når det er kaldt ute, da fryser en selvsagt ikke så lett. Men ved mild temperatur pleier jeg personlig ha ha på meg fleese jakke, da får jeg litt bedre lufting. Dersom du MÅ gå med stor oppakning når det regner så vil jeg påstå at du blir våt uansett; MED goretex er du våt av svette; UTEN goretex våt av regn. Egentlig like lite brukbart i dette tilfelle som vanlig regnjakke.

Så da er det fritt valg :lol:

Men ikke misforstå, jeg har alltid disse klærne med på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Norrøna Dovre i flere år.

De første buksene holdt i ca et år, men de tre siste bare har holdt i et 1/2 år. Det synes jeg er for dårlig for en bukse til nesten 2500,-.

Norrøna har byttet en av buksene (så jeg har ikke betalt full pris for alt), mens den siste ble reparert.

Helt bra det, men fortsatt for dårlig at det går hull etter 1/2 års bruk.

(Jeg bruker også Norrøna Trollveggen jakke, og mener å merke at også disse ikke holder like lenge som før, men de holder da minst et år.)

Er det andre som har samme erfaring med klærene til Norrøna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Norrønaplaggene dine kun holder i ett år må du ha en relativ ekstrem bruk, tror jeg. Jeg har hatt min Norrøna Trollveggen jakke i 8 år med moderat bruk både til hverdags og på tur, og den er fortsatt fin i stoffet. Enkelte av sømtapene begynner så vidt å løsne (men man får jo festet nye av Norrøna for en billig penge). I fjor kjøpte jeg Norrøna Trollveggen bukse, og min oppfatning er at denne er av samme kvalitet som jakken som jeg kjøpe for 8 år siden. Trollveggenklærne er noe posete og løstsittende, men jeg synes dette er fint når jeg er på tur. Løsningene og kvaliteten er gode, så jeg kan anbefale disse klærne på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.