Gå til innhold
  • Bli medlem

"Smak av det sist"


Tom42

Anbefalte innlegg

Ved flere anledninger har jeg kommet over uttalelser, som lyder omtrent slik: "Neste måltid skal ha smak av det forrige"

Også jeg har, foruten kaffekjelen, kun med en kjele og på siste tur levde også jeg utsagnet. Middagen på dag fire smakte pannekakerøre, Real storfe og lapskaus. Men ved å tilsette litt kanel smakte Bergensk fiskesuppe aldeles utmerket. Men siden jeg ikke hadde med oregano vasket jeg opp den femte dagen.

Men når sant skal sies var den siste smaken et produkt at jeg ikke gadd å vaske opp.

Og i den forbindelse mistenker jeg at de som skriver slik, kamuflerer den egentlige årsaken, som jeg har nevnt ovenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tøft å ikke vaske kopper og kar etter bruk, er det slik dette skal forstås? Da er ikke jeg videre tøff, for jeg vasker de nå alltid etter bruk. Bl.a. derfor jeg fortrekker stål og titanium, lar seg skrubbe/vaske med whatever man har for hånden. :)

Nei det er ikke i det hele tatt tøft å ikke vaske opp.    Jeg hadde bare lyst til å gi smaken av det forrige måltidet det rette navnet:    "ikke gidde å vaske opp"

 

Jeg har fotobevis på det,   I 1983

 Bildet kom dessverre ikke opp

 

 

Men profilbildet fra Holken i 2011 taler sitt tydelige språk)

post-6671-0-62586000-1442168866_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tøft å ikke vaske kopper og kar etter bruk, er det slik dette skal forstås? Da er ikke jeg videre tøff, for jeg vasker de nå alltid etter bruk. Bl.a. derfor jeg fortrekker stål og titanium, lar seg skrubbe/vaske med whatever man har for hånden. :)

Huff nå har jeg jobbet meg ut i en hengemyr, og selvsagt synes jeg ikke det er tøft å ikke vaske opp

Det som var hensikten var bare å kalle "smaken av det forrige måltidet" med sitt rette navn: "ikke gidde å vaske opp"

 

Men jeg har vitterlig fotobevis på det. I 1983

 Bildet kom dessverre ikke opp

 

 

Men profilbildet fra Holken i 2011 taler sitt tydelige språk

post-6671-0-62586000-1442168866_thumb.jp

Og skulle du komme forbi et lite Aktotelt med en grønn baldakin, ikke gå forbi, men kom "inn" og få en kopp(ren)

kaffe og noe å bite i.

post-6671-0-46569300-1442170168_thumb.jp

post-10401-0-78607600-1442170768_thumb.j

Endret av Kjell Iver
La til bilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.