Gå til innhold
  • Bli medlem

Axxess Outdoor Explorer Sovepose


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Har en sovepose som jeg kjøpte på salg for ca 12 år siden. Tror det var på G-Sport

Den heter Axxess, tydligvis laget ev en produsent som heter Outdoor Explorer.

Vaskeseddelen med info er på norsk.

Ytterstoffet i Ripstop Nylon

Innerstoff 35% bomull, 65 % polyester.

Fyllstoff 2x200 g/ m2 (?)

Vekt 2100 gram.

Husker jeg gav kr. 350- for den.

Saken er den at det er en kjempepose, selv etter et par hundre netter i den.

Tåler godt minus 15 -20 og er uslitelig.

Noen som kjenner til merket / posen ?

Begynner å lure på hva fanden den er laget av og om merket / fabrikanten eksisterer i dag.

Finner ingen info på nettet.

5,5 på en skala til 6

Eneste minus er at glidelåsen kjører seg fast i innerstoffet.

Må kjøres med lempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Merkelig med axxess, for jeg forsøkte å google navnet forleden, men fant ingenting. Jeg hadde en jaktdress i microfiber fra Axxess. Det beste og mest pustende plagg jeg noengang har hatt. Dessverre mistet jeg til stor ergrelse jakken fra bagasjebrettet på syklen. Kjørte samme rute dagen etter, men fant den ikke. Så nå har jeg kun den uslitelige bukse, som jeg stadig bruker, når det ikke er vått.

Jeg mener å huske, at det var norsk produsert og jeg har truffet flest trøndere med denne jaktdressen i sin tid.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min jaktdress ble kjøpt ca. 2000 evt 1999, da jeg var bosatt i Danmark i en dansk jaktbutikk. Trøndere går vanligvis mer i jaktdresser og høge jaktstøvler enn ellers i landet - ikke for å henge dem ut! for jeg gjør det også selv - uten å være trønder altså!

Derfor tror jeg ikke at det var et Intersport ( Mckenzie) eller G-sport (Norhem) merke.

Men med litt googling dukker merket opp på polske sider som bruktsalg bl.a. en jakke som er maken på min tapte! Med den pris jeg betalte, kan det gjerne være polsk fremstillet. Uansett både slitesterkt og behagelig plagg av god kvalitet, som ennå engang for meg viser, at pris og kvalitet ikke alltid motsvarer. Det står ingen fabrikasjonsdata på vaskelappen i buksene.

Konklusjonen må bli at merket ikke er mulig å finne lenger.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axxess her også. Kjøpt på lagerutsalg eller noe sånt på ferietur for mange år siden. Muligens 10-13 år siden i Nordfjord eller Førde.

Axxess Outdoor Explorer, Regnjakke og bukse modell Coast Guard i 100% nylon med meshfor. Ga vel en 200-300 kr for settet og det er det eneste jeg har hatt / brukt fram til i sommer da HH ble kjøpt inn. Settet er ikke kastet og brukes nå bare om været ikke er helt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.