Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans breheimen....


orre

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe meg en fjellbukse, og har bestemt meg for ovennevnte bukse. Er det noen med erfaringer omkring denne? Må jeg ha med en regnbukse/paclite i tillegg eller holder denne buksa mye regn ute? Det samme spm gjelder forøvrig jakken "nordkapp"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med asghegg.

Den kan bli litt for varm på de varmeste dagene, men når det er litt kjøligere er den genial da man ikke trenger å bruke noe under......

Skulle kanskje ønske det kunne være lengere glidlås til lufting.

Men ellers er den veldig slitesterk og god. Kan anbefales hvis du godtar at den blir litt varm på de varmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du mye lufting.....men kanskje litt overkill til sommerbruk?

Trenger vel ikke kevlarstoff nederst på beina bla..

Den er vel enda varmere enn Breheimen og den er tung...

Tror du tenker på Bergans snowdrift, heter nå Stranda.

Bergans Anatomic buksen jeg har er veeeldig lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker breheimen 2 til sommer og høstjakta.. synes den er helt topp... bortsett fra den kan bli noe varm på varme dager.

Ifjor "aket" jeg ned ett fjell på 400 meter på ræva... det regnet... og gresset/lynga va søkkvåt.

Men etter denne aketuren forble jeg tørr, og buksa er like hel...

Også det fine med bergans, skulle du skade klærne derfra.. kan du sende det inn til fabrikken i norge få få det reparert.

Priseksempel er på ett telt, 200 kroner for å sy på stormklaffer inkl stoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Bergans Istind som - hvis jeg husker riktig - er veldig lik Bergans Breheimen, men uten mesh-for. Istind er nok derfor mer overkommelig til sommerbruk. Selv kjøpte jeg min for helårsbruk, men også denne kan nok bli litt for varm enkelte dager om sommeren, spesielt i skogen sammenlignet med f.eks. turbukser i bomull e.l.. Fordelen er at man slipper regnbukse i tillegg; den er etter min erfaring praktisk talt helt vanntett. Man har også gode luftemuligheter i og med at det går glidelås hele veien ned langs beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.