Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski


Tommy

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ganske nylig fått meg ny "pakke": Åsnes Nansen (blå), Rottefella M98 og Varg Skavl (Se også https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=831).

Nansen har nok sine største fortinn i nedoverbakker og i løssnø, men fungerer fint også bortover og oppover. Et godt alternativ (uten at jeg har prøvd det) er Åsnes Rago; de er litt smalere, og har antakelig litt mer spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt ut et par Madshus "Pellestova". Synes de er meget bra og har nettopp kjøpt meg et nytt par.Kan ikke sammenligne så mye andre ski, da jeg ikke har prøvd andre. Men synes disse Madshus "Pellestova" -skia er gode fjellski for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

selvfølgelig avhengig av geografisk plassering,,, har selv et par fischer e99, med skikkelig smørespenn.

men som lettvekter (180cm, 65kg) vestlending, kan eg ikkje si meg særlig fornøyd... de er greie nok til å forsere vann (med is og snø på), hvis de er smurt. men forferdelige å kjøre ned fra fjellet på... opp bruker eg stort sett feller...

altså, skal du på "opp-og-ned-igjen-tur", så kjøp noe mykere med masse deilig innsving...

men flatere turer i terreng uten løypemaskinspor er nok bra for type e99...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.