Gå til innhold
  • Bli medlem

Lange dagsturer


PTG

Anbefalte innlegg

Jeg koser meg om kveldene med boka "Norge - den nordlige arena" av W.C Slingsby. Foruten at boka gir ett historisk innblikk, har mange artige historier, så er det spesielt - tidlig start og stor vandrelyst jeg legger merke til - Disse gutta gikk og de gikk ofte lengre enn langt.

Hør bare - 1989 - Etter noen uker på tur med Slingsby, fortsetter Mr. Hastings med bestigninger og fotvandringer i 4 uker til. Den 25.sept gikk han følgende etappe:

Start Røisheim kl 03.18

Ankommer Spiterstulen kl 0730

Ankommer Gjendbu kl 14.05

Ankommer Eidsbugarden kl 17.43

Ankommer Tvindehaugen kl 19.18, videre fremferd langs Tyin stranden med lygt..

Ankommer Jotunstølen kl 00.15.

Jeg er ikke helt sikker på hvor Jotunstølen ligger, men turen sålangt som frem til sørenden av Tyin bikker 70 km :lol: !

Noen andre med langtur historier ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at det står at de gikk og ikke løp. Denne turen gikk de ikke for å kose seg, men for å imponere. eller for å skrive en slags uslåelig historie - slik som engelskmenn hadde for vane før de slo seg til ro med "hvem kan drikke og bråke mest i syden" rekorder.

Eller kanskje var det en budeie han var hypp på og så tenkte han at om jeg går alt jeg kan i 21 timer så kanskje...

Han brukte like lang tid fra Spiterstulen til Gjendebu som jeg gjorde var Leirvassbu til Gjendebu. Og Gjendebu Eidsbugarden på 3,5 er en time mindre enn jeg brukte. Vel, vel jeg så i hvert fall reinsdyr og vandrefalk på sistnevnte strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.