Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmot Exum Jakke - erfaringer/reviews?


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Reklamerte for 3 gang på min forferdelige H/H Verglas jakke i dag, og fikk byttet den inn mot gavekort (XXL). Da jeg ikke ønsket ny H/H, havnet jeg på jakken nevnt i tittelen. Denne var ganske drøyt priset (4300.-), men den var den eneste jeg virkelig likte av de andre alternativene.... Har bare fått testet den en liten stund, og er så langt veldig god fornøyd...

Har dog lett forgjeves etter ett eneste Review av denne på nettet... Er det noen som kjenner til dette? Eller enda bedre, har brukt jakken en stund selv, og kan si hva de mener?

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har noe annet å bruke pengene på ville jeg heller kjøpt jakka over internett fra amerika. Med dagens dollarkurs vil du kunne kjøpe jakka fra f.eks www.moosejaw.com for maks 3100kr (moms, frakt og sånt inkludert). Har du ikke det så er det kanskje ikke så mye å gjøre...

Har desverre ingen erfaring med jakka, men jeg har prøvd Marmot Alpinist X (ganske lik modell) i butikk. Min personlige mening er at den er alt for, aaaalt for kort, men ellers ser det ut som en bra jakke. Virker som om den har en veldig bra hette og Gore-tex er i alle fall en godt utprøvd membran å ha i en jakke. Marmot er ikke et noe jalla-merke heller så kjøp av en jakke fra dem er sikkert et trygt kjøp.

Kanskje litt sent nå, men jeg mener du burde fått pengene kontant tilbake ved en reklamasjon. Kan vel og merke være litt vanskelig å krangle om dette i etterkant med mindre man faktisk har krav på det (vet ikke om det er tilfellet). Hvis du vil prøve så kan du jo lete litt rundt på www.forbrukerportalen.no og se om man faktisk har noen rettigheter ved reklamasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for tilbakemeldinger :wink:

Er enig i at jakka kanskje er i korteste laget... Er også en smule misfornøyd med at den ikke kommer med (avtagbare) snøskjørt, slik som H/H Verglasjakka.. Utrolig greit hvis du tryner i bakken, så får du ikke flusha jakken full av snø...

Når det gjelder å kjøpe jakke over dammen... Nei! :-) Muligens next-to-skin klær og mellombekledning, men ikke "teknisk" yttertøy... Har dårlige erfaringer med at disse går i stykker, og da er det greit å ha muligheten til å reklamere i "nærbutikken"...

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

[quote="

Når det gjelder å kjøpe jakke over dammen... Nei! ]

Interessant det der! Jeg vurderer nemlig å kjøpe skallklær fra USA. Til meg selv tenker jeg på en bukse eller bib, kona trenger en ny jakke. Jeg tenker på å kjøpe Arcteryx. Er det noe risiko med dette merket. Jeg har funnet at de har fått god omtale i tester og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Takk for svar thpaulsen. Jeg tolker det slik at du ville kjøpt disse plaggene selv i USA, og det er jo betryggende. Har sett endel på nettauksjoner, men tror ikke jeg sjanser på dette. Det blir vel en vanlig forhandler, jeg har fått et par anbefalinger som jeg skal sjekke nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for å reklamere på noen av Arc'Teryx sakene mine, men ville vel ikke tatt sjansen på å kjøpe disse fra USA..... Sportsnett hadde nettop skalljakke fra Arc'Teryx på "dags-salg" med i underkant av en tusenlapp i avslag. Dukker opp med gjevne mellomrom...

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Er vanligvis ikke noe problem å reklamere selv om man har kjøpt utstyret i statene. Et seriøst merke jobber hardt for å holde kunder rundt om i verden fornøyde, er jo stort sett derfor de har blitt anerkjente også. En kompis knakk en stang på bibler teltet sitt (kjøpt i statene), sendte mail til black diamond usa, mailen gikk videre til BD europa og UPS stod på døra 3 dager senere med en ny stang. (syns jeg ser HELSPORT sende nye teltstenger til Japan, uten kvittering, uten retur av varen og ikke noe bilde). Tror det som oftest er like enkelt å klage på en vare kjøpt i statene som i Norge.

sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det; men tror bl.a. at Arcteryx ikke ser på gråimport med veldig stor velvilje. Disse er jo ikke mulig å kjøpe fra amerikanske nettbutikker da de ikke "sendes til utlandet". Vet ikke hvordan Arcteryx USA hadde forholdt seg til en klage fra Norge (hvis man hadde kjøpt via f.eks. Jetcarrier).

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.