Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt utstyr 2008


inaktiv

Anbefalte innlegg

Hei,

i fjor kjørte jeg {atomic sugar daddy} med {fritschi diamir freeride extrem} og brukte vanlige støvler til det. Pønsker på om jeg skal bytte ut i år til fordel for lettere utstyr. Har andre bakkeski. Noen synsinger om hva jeg burde hatt?

Turplan:

1 uke skeikampen/oppdal

1 uke val d'isere

toppturer i Norge

Kjøring:

Elsker å kjøre bratt og fort

Liker å droppe, hoppe langt men spinner ikke

70 kg + bekledning og sekk

Topptur == skog på slutten av turen

Sugar daddy var snille med meg, jeg var faktisk aldri misfornøyd. Bredden var perfekt til nedkjøring, men føltes bred oppover, spesielt på kryssing. 183 var passe langt. Bindingene var også helt greie, dvs. løste som regel ikke ut under normal kjøring. Manglet noe ved dropping men gikk aldri i stykker.

Tenker å bytte ut fordi det er godt bruktmarked og at det kan komme noe enda bedre til i år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bytt ut utstyr som funker bra! Tviler sterkt på at utstyret blir så mye bedre..... Jeg kjøper mye mye utstyr i alle kategorier, men når jeg først finner noe som funker så er det bare å kjøre med det. Det første året er det ikke så kult - men det femte året er det skikkelig gøy...spesielt når man snakker med de som savner det samme utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det har vel skjedd litt utvikling i freeride-rando segmentet. Savner fremdeles dyanfit utstyret mitt - tror det er ca. fem år. (Det ble byttet fordi trekanten bak på skoene var feil montert...). Så, jeg vet ikke om jeg er enig i at det har skjedd så veldig mye...bortsett fra at man har fått litt tyngre utstyr som kan dekke gapet mellom rando og bakke-utstyr/bindinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.