Gå til innhold
  • Bli medlem

På tur med hurtigruta (vestkysten av Grønland)


ods

Anbefalte innlegg

Annonse
Så ut som dere hadde en kjempefin tur nordover, og været så bra ut også. Bra bilder av spektakulær natur.

Værmessig var det ikke dumt å stikke nordover i år.

Nå er ikke jeg så stiv i geografi i hodet, men jeg innbiller meg at Grønland i mye større grad er øst og nordøstover enn nordover, selvsagt litt avhengig av hvor på den enorme øya man reiser.

Men uansett uvesentlig. Mye viktigere: Takk for flotte bilder Ods. Alltid en glede å se is, isbreer og isfjell i disse tider hvor alle snakker om global oppvarming. Ikke akkurat å forakte disse fjellene heller. Skal man på eksotisk fjelltur kan man like gjerne reise til Grønland som å streve med sherpaer og tynn luft i himalaya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så stiv i geografi i hodet, men jeg innbiller meg at Grønland i mye større grad er øst og nordøstover enn nordover, selvsagt litt avhengig av hvor på den enorme øya man reiser.

Men uansett uvesentlig. Mye viktigere: Takk for flotte bilder Ods. Alltid en glede å se is, isbreer og isfjell i disse tider hvor alle snakker om global oppvarming. Ikke akkurat å forakte disse fjellene heller. Skal man på eksotisk fjelltur kan man like gjerne reise til Grønland som å streve med sherpaer og tynn luft i himalaya.

Du verden :):!: Også jeg som trodde jeg måtte reise vestover for å finne Grønland.. :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med noen bilder fra en "bortgjemt" og for meg lite kjent del av verden, som man vanligvis ikke ser så mye avbildet. En fjelltur der vil nok ikke medføre så mye køgåing nei. Mye spenstige fjell og uveisomme breer å boltre seg i for de som søker fjellets ro. :D

Sikkert litt spennende å kjøre blant isfjell av diverse størrelser. Hvis det er kino ombord på båten, ville jo en passende film være Titanic… :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.