Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være gressenkemann i påska neste år, og dermed åpner en ny mulighet seg for å dra på telttur. Gemalen er glad i fjellet, men ikke i telt, og dermed går vi fra hytte til hytte når vi er sammen om det.

Men så er det slik at mine evner på ski er omtrent å sammenligne med Bambi på isen, og påsken er såpass tidlig neste år at høyfjellet helt sikkert ikke er noe særlig til fots.

Har noen et tips om hvor jeg og teltet mitt kan dra på fottur den første uka i april?

Annonse
Skrevet (endret)

Første uka i april. Nokså vanskelig å spå så langt frem i tid. Skal du planlegge turen allerede nå, vil jeg ha satsa på kystnære strøk og tur hvor du ikke går høyere enn 200 moh. Påsken ifjor var nokså begredelig og tur mulighetene på barmark var enorme. Snøen begynte å forsvinne allerede i slutten av mars. At det blir slik i år også, er toppen 50/50 om du er heldig. Ikke uvanlig med at det kan bli både kaldt og komme mye snø i starten av April.

Skal du på barmarks tur i starten av april og har behov for å planlegge, så ville jeg heller satsa på sør-Sverige, type mye sør for Jønkøping. Her kan våren komme ett par uker før Østlandsområdet. Pluss det er bare noen timer kjøring fra sentrale strøk i østlandsområdet.

Endret av Dompappen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.