Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg holder litt på med å dykke ned i temaet skitur på snødekt bre ifm. en (og sikkert flere) fremtidig tur. Utstyr man går med på skitur på snødekt bre vs ren brevanding på blåis går jeg ut i fra at varierer litt. Hva gjør dere med erfaring på området når det kommer til stegjern? Prioriteres det med på en skitur?

Fra et foredrag med Børge Ousland og Vincent Colliard jeg var på nylig viste de litt av videoer og bilder fra da Vincent falt ned i en bresprekk under Ellesmere-kryssingen deres. Da sendte Børge ned stegjern ned til Vincent så han kunne få fotfeste i sprekken under redningen. Ikke dumt tenker jeg, men hvis man er en gruppe på si 4 stk, så er det kanskje overkill (vekt og volummessig) om alle i taulaget har med stegjern? Kanskje heller bare de eventuelle få (fordelt i taulaget) som går med redningstau- og utstyr?

Er det andre ting som kanskje skiller seg ut fra brevandring til fots og over snødekt bre med ski?

Endret av sneakyowl
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.