Gå til innhold
  • Bli medlem

Vei til glitterheim


askogvoll

Anbefalte innlegg

Har planlagt en rundtur på Austnubben, Stornubben, Nautgardstinden og Nautgardsoksle lørdag 14 og søndag 15 april. Har tenkt å gå ifra Storkroken (p-plass ca 7 km fra Glitterheim).

Det jeg lurer på er om veien inn til Storkroken er fremkommelig for vanlige biler på denne årstiden.

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Skulle ta akkurat samme ruta i påsken, men etter å ha kjørt et stykke innover fra hovedveien så viste det seg at veien var stengt med bom. Alternativet ble da å kjøre inn til Spiterstulen og gå til Glitterheim derfra.

Om veien åpner til du skal gå er vel heller tvilsomt.. Men det kan jeg ikke gi et sikkert svar på.

Turen fra Spiterstulen tar fra 4-7 timer. Avhengig om man ønsker å gå oppom Glittertind eller ikke.

Håper du får en fin tur! :wink:

Mvh Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om veien inn til Storkroken er fremkommelig for vanlige biler på denne årstiden.

I fjor vår ringte jeg Glitterheim angående åpning av veien innover i Veodalen mot parkeringen ved nasjonalparkgrensa. Da skulle de starte brøyting 25. mai. Mer om dette i denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=5173&highlight=veien+glitterheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også obs på at veien kan være ganske dårlig rett etter at den er brøyta opp/åpnet - har selv opplevd ikke å ta sjansen på å kjøre videre med vanlig personbil (stasjonsvogn) i begynnelsen av juni fordi det virket som deler av veien var i ferd med å forsvinne. De trenger ofte en periode for å sette i stand partier som er ekstra utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.