+ost Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Så på GPS-sporet for Jotunheimstien nå. Jeg er kun kjent i den sørlige delen (Nordmarka m.m), men jeg kan ikke annet enn å våge påstanden om at sporet må være veiledende og bør ikke følges slavisk. Flere steder der sporer fremstår som åpenbart dårlig rutevalg, omvei eller dumt. I sør virker det som man har prioritert å følge sti der det raskeste hadde vært grusvei, mens lenger nord ser det flere steder ut som om vei er det foretrukne rutevalget. Siter
peik Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli (endret) Ruten er lagt opp til å følge mest mulig sti der det er mulig og er også skiltet i terrenget med "Jotunheimstien". Om man hadde valgt mest grusveier er dette både kortere og lettere mange steder om man foretrekker det. Jeg gikk ca 120 km opp til Eina og startet på Sognsvann. Om man går raskeste vei er det ca 93 km. Km i terrenget er minst dobbelt så energi- og tidkrevende med svært mye vassing i sugende og klissvåte myrer som det er mye av på denne ruten, spesielt fra Romeriksåsen og nordover. Fra Øyungen i Nordmarka til Eina stasjon møtte jeg ingen andre turgåere på stiene. Det kan nok hende at det er noe mer folk når været er bedre ... 😄 Endret 8. juli av peik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.