Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
gramjeger skrev (3 minutter siden):

Det står ingen ting på Garmin sine sider at du ha en Windows PC for å få full nytte av InReach. Så vidt meg bekjent lager de verken Mac eller Linux klient, men en ok Android- og iOS-app. ...

Jeg fikk følgende svar den gangen:

Sitat

Om man har gjort noen endringer i kontakt listen, så trenger enheten å synkroniseres. 

Vi anbefaler at du følger denne guiden:

Oppdatere inReach-fastvare og synkronisere kontoendringer med inReach Sync. https://support.garmin.com/nb-NO/?faq=Y9KTmc33gk70hJwVn5ErO8

Etter man har synkronisert enheten vil også kontakt listen oppdatere seg. 

Dette skal løse problemet du opplever med at det er "ukjent" som avsender og mottaker. 

Det står MERK: inReach Sync kan ikke installeres på en telefon eller et nettbrett. For kompatible Windows- og Mac-operativsystemer, se - inReach Sync Compatibility.

Jeg vet ikke om InReach Sync og app gjør akkurat det samme? Men for min del måtte jeg bruke Windows.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Annonse
Skrevet

Inreach Suspend Plan til 0 kr er tilbake! Slik jeg leser det må en hver 12. måned ha et aktivt abonnement som koster noe for å ikke miste kontoen. Supert, Garmin!

• Takk 1
Skrevet

Sjekket nettopp. Stemmer. Takk for at du gjorde oss oppmersom på dette.

Her er hva Garmin skriver:

inReach Suspend Plan

kr 0,00 per måned 

Sett tjenesteabonnementet på pause uten kostnad i opptil 12 måneder om gangen

Viktig: inReach SOS-funksjonen kommer IKKE til å fungere mens tjenesten er midlertidig stoppet.

Sett satellitt-tjenesten på pause, uten månedlig eller årlig avgift

Ingen satellitttilkobling under pause (dvs. ingen SOS-varsler, meldinger, sporing, vær, osv.)

Opprettholder kontodata, inkludert lagrede LiveTrack™-økter og URL-adresser

Flytt til et aktivt abonnement med satellitttilkobling når som helst, uten reaktiveringsgebyr

Blir automatisk kansellert etter 12 måneder med mindre du flytter til et aktivt abonnement

Virkelig gode nyheter. Eneste vi nå må huske er ha ett aktivt abb innen 12 mnd etter suspend

• Liker 1
Skrevet

Takk for info! Endret til Suspend Plan nå. Aktiverer nok igjen neste måned, men veldig greit å spare noen kroner når jeg ikke bruker den. Antar at GPS biten fortsetter som normalt, så på turer innenfor dekningsområdet blir den nok med i sekken likevell som en ekstra sikkerhet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Ingen satellitttilkobling under pause (dvs. ingen SOS-varsler, meldinger, sporing, vær, osv."

uten en betalt plan er vel inreach bare dødvekt på tur, eller?

Endret av bjornsatre
Skrevet (endret)

Jeg tolker det som at den ikke har kontakt med iridium satelittene men at GPS vil fungere som normalt. Kan teste når abonnementet mitt utgår om noen dager.

Endret av Urd
Skrevet
Urd skrev (2 minutter siden):

Jeg tolker det som at den ikke har kontakt med iridium satelittene men at GPS vil fungere som normalt. Kan teste når abonnementet mitt utgår om noen dager.

Iridium satelitter = GPS.

Uten iridium, så ingen tjeneste overhode. 

Skrevet

I see, i så fall blir det dødvekt ja. Jeg trodde det var to separate satelittsystemer. Uansett, supert å kunne pause når den ikke er i bruk.

Skrevet
2 minutes ago, GrendelRaptor8 said:

Iridium satelitter = GPS.

Uten iridium, så ingen tjeneste overhode. 

Nei - den kobler mot GPS, Galileo og QZSS så navigasjon, lese av koordinater og følge løype opprettet i Garmin Explore skal virke. Iridium er kun for datasending/mottak.

• Takk 1
Skrevet
Trig8 skrev (1 minutt siden):

Nei - den kobler mot GPS, Galileo og QZSS så navigasjon, lese av koordinater og følge løype opprettet i Garmin Explore skal virke. Iridium er kun for datasending/mottak.

Hmm Har du noe lenke til dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.