Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Jotunheimen til Aurlandsdalen


Bamsefaren

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter og grovplanlegger sommerens feriefjelltur. Har med to 11-åringer og i fjor gikk vi vår første hytte til hytte fjelltur på Hardangervidda. Det var en fantastisk opplevelse, men nesten bare betjente hytter blir litt dyrt. Så denne gangen har vi med telt og tester ut selvbetjente hytter.

 

Først tar vi buss fra Oslo til Gjendebu.

Så krysser vi av Besseggen på bucketlista.

Så båten til Gjendebu tidlig dagen etter og går over til Eidsbugarden.

Håper jeg ikke banner i kirka her, men så er det rock og rap og diverse bråk på Vinjerock noen dager.

Søndag morgen er det buss til Tyinkrysset der selve turen vår starter.

Tenkte å gå til Sulebu og følge første del av Massiv Skarvheimen ruta til Lungsdalshytta.

Være der noen dager og sjekke ut seterlivet og Fødalen

Deretter Kongshelleren for så å følge Medvind ruta ned Aurlandsdalen

 

Har som sagt med telt og ca 10 dager fra Sulebu så vi har ikke tenkt å stresse.

Her er alle hyttene i ruta vår som vi går innom:

Sulebu (selvbetjent) - Skarvheim (selvbetjent) - Bjørdalsbu (selvbetjent) -  Lungsdalshytta (Betjent) -  Kongshelleren (Selvbetjent) - Steinbergdalshytta (Betjent) - Østerbø (Betjent) - gå ned Aurlandsdalen

 

Her er noen bøker fra biblioteket jeg koser meg med nå:

Skarvheimen

Aurlandsdalen og Skarvheimen

Norges beste hytte til hytte-turer

 

Er helt nybegynner på fiske men vurderer å ta med stang. Noen her som har gått denne ruta og har generelle tips/kommentarer? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrevet (endret)

Antar dere tenker start gjendesheim og ikke gjendebu. Besseggen som 1 etappe er en tøff start. Det er en lang tur og dere starter med 750?m stigning før dere går Besseggen nedover. 
En kollega av meg startet med Besseggen - og for dem ble det med den ene etappen før barna (eller han?) ville hjem..

regner med det fortsatt er mulig med bagasjetransport ved Besseggen så lurt å ikke bære alt over fjellet (jeg hadde søppelsekk som jeg la alt jeg ikke trengte for dagen i og sendte den med båten).

 

turen ellers er fin men en god del krevende enn Hardangervidda.

Endret av dede
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.