Gå til innhold
  • Bli medlem

KT

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har endelig skaffet meg et par Alfa-Impact-støvler. Hvilken behandling bør jeg gi dem før aller første tur? Jeg har tidligere hatt et par Alfa M77 feltstøvler, og da jeg skulle gå dem inn så lot jeg først støvlene bli gjennomvåte for deretter å gå dem tørrre over et par dager. Første impregnering med lærfett gjorde jeg derfor først etter å ha gått dem inn. Er samme metode nødvendig/å anbefale for Impact? Eller bør jeg impregnere dem fra start? (eventuelt noen annen behandling) 

Håper på svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg to par med ALFA Compact, og ikke gjort noe av det  du spør om. 

 

En av fordelene (etter min oppfatning) er nettopp at skoene ikke trenger å "gås inn". De er så pass myke i skinnet at de er klar for bruk.

Imprignering er i hvert fall ikke nødvendig for at skoene skal være vanntette - det vil hjelpe for ikke å få læret vått og på den måten gjøre skoene tyngre. De er egentlig tunge nok, men jeg vurderer arbeidet med å pusse og gnikke på skoene som unødvendig, og aksepterer at skoene blir litt tyngre (men vanntette.) Det blir ikke så mange turer i regnvær lengre.

Vedlikehold er svært oppskytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impact er klar til bruk rett fra hylla.  Ut på tur med deg 😁

Enig med Rejohn over etter å ha gått massevis med kilometer i mine Impact. Vedlikeholdet er i hovedsak kosmetisk og eventuelt for å forlenge levetiden på læret om man har ambisjoner om å bruke de "livet ut" (med servicer og utskiftning av slideler innimellom selvfølgelig) som er litt av meningen med de. Vanntettheten har du i Gore-Tex membranen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.