Gå til innhold
  • Bli medlem

Potesokker på isen


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Her er det skikkelig holkeføre for tiden, og som tobeint er brodder tingen. For hunden i hus er det ikke så lett dessverre. Det har vært noen dager i det siste hvor hunden ikke vil gå mer enn noen meter, da den bare glir på isen. Er det noen som har prøvd noen potesokker som gir bedre grep på is enn uten? Veldig optimistisk her, men lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrevet (endret)

Eg har ikkje prøvd, men vurderte å ta på slik antiskli på tube (til barnesokkar) eller antisklitape (slik til trapper) under potesokkane. Har kanskje størst tru på antisklitape av desse to. 

I vinter fekk eg lov å gå tur i naboen sin hage, så det blei 10 meter fram og tilbake langs vegen for å unngå isen. 

Lagt til: Eg har stor hund så potesokkar frå sportsbutikk eller dyrebutikk har ikkje passa. Med mindre hund så er jo utvalget større.

Endret av Strilaliv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant tema, har søkt litt og fant absolutt ingen ting. Men samtidig så tenker jeg at det må være ganske enkelt å lage til noen "piggsokker" som hunden kan ha utenpå vanlige vintersokker? Du har for eksempel de her: https://www.felleskjopet.no/maskin-og-redskap/dekk-og-felg/ispigger/sko-stoevel-og-sykkel/bg-ispigg-for-saale-20-stk-uve-35600603/

 

Det er pigger som man skrur inn i vanlige sko, så hvis man klarer å lage en gummiramme av feks et gammelt sykkeldekk? Og så kan man feste de utenpå vanlige potesokker? Litt usikker på akkurat hvilken patent som kan fungere men det må da gå an å lage til noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tips fra neopren dykkerhansker til arbeidsbruk: Smøre vanlig eller gummiert potesokk med noe gummilim fx solution og dryss med sand til sandblåsing1 

Det ga bra greb om verktøy mm til arbeidsdykkng i sin tid. Kannskje og for hund. Men de har jo altså 4 labber med piggdekk fra naturen?!

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, elgen said:

Hei

Tips fra neopren dykkerhansker til arbeidsbruk: Smøre vanlig eller gummiert potesokk med noe gummilim fx solution og dryss med sand til sandblåsing1 

Det ga bra greb om verktøy mm til arbeidsdykkng i sin tid. Kannskje og for hund. Men de har jo altså 4 labber med piggdekk fra naturen?!

Elgen

Jeg tenkte samme tanken selv (sandpapir) men jeg er usikker på om snøen vil feste seg til labbene slik at sanden ikke får kontakt med underlaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.