Gå til innhold
  • Bli medlem

Taktelt på bil


Nypåturda

Anbefalte innlegg

Annonse
Nypåturda skrev (11 timer siden):

Hei lurer på om noen har erfaringer med og sove i taktelt på bilen. Med tanke på holdbarhet, vær og vind osv.. 

Ganske vidt spørsmål. 

Men, det er svalere om sommeren enn vanlig telt. Stor forskjell fra modell til modell, men mitt taktelt har veldig behagelig madrass og er også isolert i bunn. Så har sovet ned i en del minus uten problemer. 

Også avhengig av modell og type, men vind er ikke alle så veldig glade i. 

Holdbarhet - tørker du det og holder det vedlike så holder det lenge. Også avhengig av type telt. 

 

Håper det var noe til hjelp iallefall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypåturda skrev (11 timer siden):

Hei lurer på om noen har erfaringer med og sove i taktelt på bilen. Med tanke på holdbarhet, vær og vind osv.. 

Jeg har taktelt Expedition Norway EN-190 ES3 og det fungerer helt utmerket. 

Ang holdbarheten så er det akkurat det samme som vanlig telt. 

Tørke/lufte det godt etter bruk etc og lagre det tørt. 

Mitt er montert i taket på garasjen med taljer og diverse så er det bare til og kjøre under og senke ned på bil taket. 

Har aldri hatt noe prob med Vær og vind da det er nokså solid. 

Sist tur jeg hadde 3 regnfulle dager på preikestolen uten noe problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye av den samme erfaringen som de forrige talerne. Jeg har et Thule Tepui Autna 4 og jeg sover godt i vindvær, men er det meldt kyr i kastene så slår jeg opp fjellteltet i stedet... Hvis jeg skulle kjøpt et nytt nå i dag ville jeg nok gått for et med hardtop/popup, de ser hakket mer effektive ut mtp å slå opp og ned, men jeg stortrives med et jeg har nå med den gode plassen. Bruker 5 min å slå det opp og 10 min å pakke ned.

Ellers har jeg supplert med en markise og det anbefales virkelig på de regnfulle dagene, da jeg synes det er litt plunder å dra med alt av kokeutstyr osv opp på taket. Markisen jeg har kjøpt får man med vegger, så man kan pakke seg helt inn på de kjipeste dagene.

Gruppen "Taktelt campere" på Facebook er fin å bli med i for inspirasjon og diskusjon.

BFOIMG_20210825_205321.jpgIMG_20220823_192332.jpgIMG_20210825_205626.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

graham skrev (1 minutt siden):

Ser ut som et kjekt taktelt det der. Du vurderer ikke annekset i stedet for/i tillegg til tarpen?

Jo jeg tenkte litt på det, den har jo mer nytte en selve tarpen vil jeg tro. Kommer nok ikke til og angre på en våt dag.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypåturda skrev (Akkurat nå):

Jo jeg tenkte litt på det, den har jo mer nytte en selve tarpen vil jeg tro. Kommer nok ikke til og angre på en våt dag.. 

Jau, jeg ser på det som en fordel å kunne sitte både lunt og tørt ved siden av bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.