Kjell Iver Skrevet 7. januar 2024 Skrevet 7. januar 2024 Har hatt mye frafall på hodelyktfronten i det siste. Først så røk en større oppladbar hodelykt med 2 18650 batterier i. Kjøpte nye batterier til den, men lykta lyser kun når ladingen er på. Den lyser ikke ellers. Kastet i søpla. Deretter sviktet en Silva hodelykt. På denne koker batteripakken hver gang jeg setter inn batteri. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte denne, men klarer ikke å finne igjen kvittering eller hvor jeg kjøpte den. Aldri mer Silva! Så fant jeg frem min nesten ubrukte Led Lenser H14R2 - denne tar ikke lading. Det er noen år siden jeg kjøpte den, men den har bare ligget i en skuff. Batteriet er nå helt dødt. Lykten fungerer helt fint med vanlige batteri, men tror jeg kunne tenkt meg å ha oppladbare batteri til den. Batteriet ser slik ut: Det ser ut som at det er 2 stk 18650. En batteripakke til denne koster 600 pluss frakt. Har fundert litt på om den 2 18650 batteriene som jeg fikk til overs kunne ha blitt benyttet i en innsats av noe slag. Selve batteriene er jo helt like. Noen som har vært borti noe lignende? Siter
+TheSleepwalker Skrevet 8. januar 2024 Skrevet 8. januar 2024 21 hours ago, Kjell Iver said: Har hatt mye frafall på hodelyktfronten i det siste. Først så røk en større oppladbar hodelykt med 2 18650 batterier i. Kjøpte nye batterier til den, men lykta lyser kun når ladingen er på. Den lyser ikke ellers. Kastet i søpla. Deretter sviktet en Silva hodelykt. På denne koker batteripakken hver gang jeg setter inn batteri. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte denne, men klarer ikke å finne igjen kvittering eller hvor jeg kjøpte den. Aldri mer Silva! Så fant jeg frem min nesten ubrukte Led Lenser H14R2 - denne tar ikke lading. Det er noen år siden jeg kjøpte den, men den har bare ligget i en skuff. Batteriet er nå helt dødt. Lykten fungerer helt fint med vanlige batteri, men tror jeg kunne tenkt meg å ha oppladbare batteri til den. Batteriet ser slik ut: Det ser ut som at det er 2 stk 18650. En batteripakke til denne koster 600 pluss frakt. Har fundert litt på om den 2 18650 batteriene som jeg fikk til overs kunne ha blitt benyttet i en innsats av noe slag. Selve batteriene er jo helt like. Noen som har vært borti noe lignende? Har du multimeter? Hva er spenningen over den døde pakka? Burde være mulig å lage ny pakke. Bruker du to energiceller på 3500mAh kan du jo få nytt batteri på 7000mAh 😄 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 9. januar 2024 Skrevet 9. januar 2024 Bare vær obs på at batterier selges både med og uten sikkerhetskrets. Få riktig type. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.