Gå til innhold
  • Bli medlem

Etter Norge på Tvers hva kan vare en bra neste tur?


Fjell-finnere

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse
Peacemaker skrev (På 24.3.2024 den 23.04):

Det burde ikke være noe problem å gå denne i september annet enn at du kan bli overrasket av kuldegrader og snøvær.

Min sekk veide 35 kg, men er lett å komme ned i vekt hvis du baserer deg på å sove og spise på DNT hytter. 

Hmm, kan altså vare snø der oppe den tiden? 35 kilo. Det er en gedigen sekk det at gå med i 14-17 dager. Hva er det for sekk du bruker som klarerd 35 kilo inne i? :)

Jeg har en Alpinist-sekk som skal vare sånn 130 liter eller noe. Når jeg begynte Norge på tvers veide den 30 kilo men da var den stoppfull. Hade ikke kunnet fylle opp denne sekken mer enn dette. Så intressant at vete hva for sekker folk kjør med som klarer så mye som 35-40 kilo. Har tidigere hørt om folk som gått med 35-40 kilo. Men i min sekk får jeg ikke ned så mye tror jeg. Hade nok tenkt gå med telt om jeg tar den turen, siden pengene er litt av et problem.

Blir nok Hardangervidda på tvers, denne turen eller eventuellt noen tur i Jämtland i Sverige om det blir dåligt med penger og tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell-finnere skrev (27 minutter siden):

Hmm, kan altså vare snø der oppe den tiden? 35 kilo. Det er en gedigen sekk det at gå med i 14-17 dager. Hva er det for sekk du bruker som klarerd 35 kilo inne i? :)

Jeg har en Alpinist-sekk som skal vare sånn 130 liter eller noe. Når jeg begynte Norge på tvers veide den 30 kilo men da var den stoppfull. Hade ikke kunnet fylle opp denne sekken mer enn dette. Så intressant at vete hva for sekker folk kjør med som klarer så mye som 35-40 kilo. Har tidigere hørt om folk som gått med 35-40 kilo. Men i min sekk får jeg ikke ned så mye tror jeg. Hade nok tenkt gå med telt om jeg tar den turen, siden pengene er litt av et problem.

Jeg bruker en Bergans Alpinist 110 liter nå. Tidligere har jeg brukt andre sekker mellom 75 og 100 liter. Ikke noe problem å komme opp i 35 kg, men så er jeg glad i å ha meg meg utstyr "in case of".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.