Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger man innertelt til lavvo med ovn?


Lavvosolberg

Anbefalte innlegg

Annonse
Lavvosolberg skrev (49 minutter siden):

Dere som har (nylon)lavvo med vedovn på vinteren. Bruker dere innertelt også? Er det kondensproblematikk å snakke om dersom man vintercamper kun med lavvo og bunnduk og ikke innertelt?

Heisann. Jeg har brukt lavvo med vedovn både med og uten innertelt. Vil helt klart anbefale med innertelt med løs bunnduk til. Det blir et helt annet klima inni teltet med innertelt. Lettere å få opp varmen inni teltet og lettere å holde på varmen ved lav fyringsgrad i ovnen. Ikke så fuktig inni teltet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AASEDAASE skrev (5 timer siden):

Heisann. Jeg har brukt lavvo med vedovn både med og uten innertelt. Vil helt klart anbefale med innertelt med løs bunnduk til. Det blir et helt annet klima inni teltet med innertelt. Lettere å få opp varmen inni teltet og lettere å holde på varmen ved lav fyringsgrad i ovnen. Ikke så fuktig inni teltet heller. 

Hvorfor innertelt med løs bunn? Vi har brukt innertelt med fast bunn i over 10 år og mener det gir det mest suverene inneklimaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker mora andre liker sønnen. Sant som du sier med inneklimaet men jeg følte at ved bunn som var integrert i innerteltet stod gulvet i spenn og jeg ville ikke bruke det i lag med ovn.

En annen ting er muligheten til å åpne opp og ha områder fri for teltbunn. Til sko, klestørk uten at det drypper ned på bunnduken etc. Sikkert flisespikkeri men jeg fikk mer igjen for løs bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.