Gå til innhold
  • Bli medlem

Sentralløkken - midtstilt eller sidestilt?


Gigi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på klatring og kanskje litt over gjennomsnittet opptatt av symmetri.. 

Jeg har kjøpt en Black Diamond Momentum klatresele. Glad og fornøyd var jeg til jeg oppdaget at sentralløkken ikke er midt på foran. Dvs, jeg kan snu på selen slik at den blir midt på foran, men da blir de to stroppene bak skjevt på rumpa. 

Spørsmålet er: Er dette vanlig eller er det en feil ved selen? 

Selen har kun én festespenne i livet og ikke to slik jeg ser at noen seler har. Er det kanskje derfor sentralløkken ikke er midtstilt? 

Blir glad for alle slags hyggelige svar :-)

Hilsen G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plagsomt? Joda, ser den.
Farlig? Nei.

Sålenge selen ellers sitter godt på deg så gjør det ingenting om strikkene bak er litt skjeve.
Føles kanskje litt rart at utstyrsløkkene er forskjellig langt bakover, men siden du er nybegynner og utesesongen er omtrent over, så tviler jeg at det blir noe issue.

Eneste jeg kommer på er at hvis du er veldig nærme den ene enden av hoftebeltet, altså strammer fullt og har fremdeles mye plass eller får omtrent ikke strammet, så hadde det (som sneakyowl sier) nok vært en bedre match med en annen størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.