Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk der fóret har blitt seigt


MKpåtur

Anbefalte innlegg

Jeg har et par store tursekker som har ligget ubrukt noen år. I mellomtiden virker det som det har skjedd noe med materialet på innersiden. Det plast-lignende stoffet har blitt seigt og ekkelt. Noen som har erfart det samme, og har forslag til hvorfor de har blitt sånn? Og evt. om det er noe å gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Seigmann?? 😉  Mange sekker hadde i hvert fall før en coating av polyuretan på innsiden. Jeg har ikke opplevd den bli seig, men med tiden flasser den og skaller av. Så har man en sekk uten "vanntett" coating, emn for så vidt like bra hvis man pakker i vanntett pakksekk eller simpelthen i en søppelpose. 

Men jeg har opplevd en regnjakke - en av de første med PU belegg innvendig bli fullstendig klebrig og sammenklistret. Men den lå altså så også en lengger tid sammenkrøllet i kajakken.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sekker har en eller annen coating på innsiden, som regel av PU. PU kommer i mange kvaliteter og med forskjellige tilsetninger for forskjellige egenskaper, men her er det nok den naturlige nedbrytninger av PU belegget som har fått effekt. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.