Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Kinetic - fiskesett fra Sport Outlet?


AlexKW

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fisket med en Abu Garcia Cardinal Allround-sett i flere somre nå og vært relativt fornøyd, men ønsker nå å oppgradere utstyret, samt få en mindre stang å bære på.
Går ikke mye turer men sykler som oftest til/fra vannene, og har derfor kikket på 3 og 4-delte stenger, samt teleskopstenger.

Har noen erfaring med de dyrere stengene fra Kinetic, som selges hos Sport Outlet?

Kikka hovedsakelig på disse to:
https://sportoutlet.no/fiske/fiskesett/product/54049?c=3557
https://sportoutlet.no/fiske/stenger/product/107042?c=57

Prisen er relativt lik, men jeg aner ikke hvordan kvaliteten på disse er kontra feks Daiwa Ninja-serien som jeg har forstått er veldig bra, og ikke ligger så langt over i pris.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mitt syn er Kinetic å betrakte som et litt «budsjettmerke», og ofte er det ikke lett å finne nærmere spesifikasjoner på stengene. Det er i seg selv ikke et godt tegn. Jeg har ikke erfaring med fiskestenger fra Kinetic selv, så de kan selvfølgelig være bedre enn mitt umiddelbare inntrykk tilsier.

Men jeg hadde ikke vært i tvil om at jeg ville sett i retning av Daiwa/Shimano/Lawson eller lignende for stenger som er kjent for å være av god kvalitet til overkommelig pris (avhengig av modell). Daiwa Ninja skal vel ut fra det jeg har hørt være et bra sett prisen tatt i betraktning. En god stang og snelle har så utrolig mye å si for fiskeopplevelsen at det er bedre å legge et par hundrelapper ekstra hvis man har råd. Selv bruker jeg karbonstenger, og det ser ut for meg som at Kinetic-stengene er grafitt-stenger. De fleste av stengene mine har jeg betalt mindre enn tusen kroner for. Så kommer en snelle i tillegg. Det er kanskje enda viktigere å legge pengene i en god snelle, og gå noe ned på stanga, hvis man har et stramt budsjett.

I tillegg tror jeg disse er noe lettere å selge brukt f.eks. på Finn dersom behovet skulle endre seg etterhvert, da det er litt mer «trygghet» i produsenter som er kjent for de fleste.

Jeg vil også anbefale deg å ta en titt på Finn, det hender at det dukker opp kvalitetsstenger til en god pris der. Alternativt kan det være at noen forhandlere selger årets modeller til noe nedsatte priser i vinter/tidlig vår hvis du ikke har veldig stram tidsplan for innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med kinetic sine stenger men har sett litt på slukene og fluene de har, samt otervinna og litt annet. (Var en runde på sport outlet tidligere i år) Den eneste måten de kan beskrives på er lavkvalitet. Fluene så feks latterlig dårlige ut mtp kvalitet. Så ut som de skulle falle fra hverandre før man fikk brukt dem.

Abu produserer derimot mye forskjellige av god kvalitet i lavere prisklasser. Så hadde heller stolt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.