Gå til innhold
  • Bli medlem

Papirkart, men hvilket?


fjellræv

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg ville gått for Calazo kartet. Hvis en da ikke skal skrive ut turkart fra Kartverkets nettsider. 

De Nordeca kartene jeg har, har oppgitt misvisning i forhold til geografisk nord, og ikke rutenett nord. Det går fint an å navigere etter rutenettet, men da må du vite hva misvisningen er i forhold til rutenett nord. 

Jeg vet ikke hvordan Calazo oppgir misvisning. Eller hva slags informasjon som står på kartene. 

Enkelte Nordeca kart har svake blå linjer for geografisk nord, i tillegg til UTM rutenettet. På andre kart er meridian linjene (ikke UTM rutenettet) bare markert med små svarte hakk og tall i kanten av kartet. 

Calazo kartet virker å ha en del informasjon som er nyttig for friluftsfolk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.