Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med sms Spot gen3


Anbefalte innlegg

Hei,har en Spot gen 3 og får ikke registert norsk landskode for mobilnr som skal motta meldinger. Hver gang jeg forsøker å registrere velger  den Bouveau Island, som også tydeligvis er reg som 0047. Noen som har opplevd lignende? Har Telia abbonement, kan det være blokkering her? Har vært i dialog med Spot, men får ikke løst problemet. Melding til epost kommer frem.

Har lett er tråd her om lignende, men ikke funnet. Slå gjerne sammen med relevant tråd hvis finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen løsning til deg, men av ren nysgjerrighet: Hva skjer om du bare ignorerer problemet og lar det stå Bouvetøya? litt ironisk at en ubebodd øy har landskode for telefonnummer, men den er jo norsk så ...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot gen3 her også og det er ikke noe problem her.

Prøvde nå nettopp for å være sikker og fremgangsmåte er: velg Norway + 47 fra nedtrekksliste, deretter legges mobiler inn i rubrikken nedenfor uten landskode. Trykk save

Altså + 47, ikke 00 47

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eksakt samme fremgangsmåte som jeg også bruker, bare det at 0047 Norway blir til 0047 Bouvet Island etter lagring og ingen sms kommer frem.

Har vært i kontakt med Spot og de mener problemet ligger på sms leverandør siden her i Norge, prøvd både Talkmore og Fonero.

Min er oppdatert til 2.1

Endret av Petmart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du tlf / brett til dette?  

Jeg bruker Mac til å legge inn tlf nr og mail adr samt de forhåndsbestemte tekstene som de som står oppført som mottakere får. Har ikke prøvd samme øvelse på tlf eller nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, ja så var det det med at sms  ikke kommer frem til mottakerne, mens mail tydeligvis kommer frem.

Nå bruker jeg Telenor og aldri opplevd problem, men så endres heller ikke mine registreringer til Bouvet Island. 

Men uansett så skal det ikke være slik at ved registrering av Norway+47, ved lagring endres til Bouvet Island+47.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.