Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur max 2 timer fra Ålesund


Kristoar

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til steder jeg kan ta med barna på kanotur. Ferskvann med fiskemulighet og telt. Helst furuskog med gode muligheter for bål.

 

Bor i Ålesund, men kan gjerne kjøre opptil 2 timer om jeg må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tafjordfjella. Flere avstikkere med vann tilgjengelig fra bil.

Dette fylket er lite egnet til kano-eventyr. Det er bratt, og vannene er som regel enslige uten ferdselsmulighet til andre vann via vannsystemer. Jeg har hatt 3 Allyer på 13 år. Kjøper, blir lite brukt, selger, savner kano, kjøper, blir lite brukt, selger, savner kano 😅

Denne siste beholder jeg. Får heller kjøre 4 timer fra Molde til Folldal osv. 

Screenshot_20230608_133704_Norgeskart outdoors.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfilmeren skrev (1 minutt siden):

Tafjordfjella. Flere avstikkere med vann tilgjengelig fra bil.

Dette fylket er lite egnet til kano-eventyr. Det er bratt, og vannene er som regel enslige uten ferdselsmulighet til andre vann via vannsystemer. Jeg har hatt 3 Allyer på 13 år. Kjøper, blir lite brukt, selger, savner kano, kjøper, blir lite brukt, selger, savner kano 😅

Denne siste beholder jeg. Får heller kjøre 4 timer fra Molde til Folldal osv. 

Screenshot_20230608_133704_Norgeskart outdoors.jpg

Nylig flyttet til Ålesund og savner å bruke Allyen til kanotur og fiske (med furuskog!). Bare et tips om vann som kan gi meg et hint av dette mottar jeg veldig gjerne.

Hvor drar du hvis du har god tid da? Folldal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok noen vann på Sunnmøre og. Men det du etterspør vet jeg finnes rett ovenfor huset her. Skålvatna og Vikvatnet. Jeg får alltid assosiasjoner til Femundsmarka når jeg står på grusveien og ser mot horisonten. Det er en gapahuk litt før vannet. Kartet viser hvor det kan padles. Det er fisk i vannene, men mye liljer, og langgrunt. Anbefaler å fiske fra kano. 

 

Screenshot_20230608_211823_Norgeskart outdoors.jpg

Screenshot_20230608_211801_Photos.jpg

Screenshot_20230608_211644_Photos.jpg

Screenshot_20230608_211733_Photos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.