Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Ringstind Pro 2 - innspill søkes!


Anbefalte innlegg

Er på sedvanlig vis på utkikk etter å utvide teltsamlingen min, men tygger litt på hva det egentlig er jeg ønsker meg i det neste teltet mitt. Har flere amerikanere blant kuppelteltene mine, telt jeg er fornøyd med, men som hovedsakelig passer til sitt bruk: tørt vær, hovedsakelig fra påske til oktober. Spesielt irriterende finner jeg anordningen med feste av innertelt først, deretter «fly». Er litt trehendt så her blir været under oppsetning alltid en bekymring da treghet fort kan gi store mengder vann i teltet. 
 

Har også to tunneltelt, men de er på 3300 gram og egnet for 3-sesongsbruk hvor bæring av telt (pga vekt) er begrenset til maksimalt langhelg tur på 1-2 mil dagsmarsj. 
 

Tenker primært at jeg ønsker meg en allrounder som også KAN brukes i rufsete, men relativt mildt, vintervær. Under tregrensa hovedsakelig. Hva tenker dere om dette teltet gitt hva jeg er ute etter? 
 

Ønsker å kunne bruke teltet hele året, med åpning for bruk også på vinterstid. Ønsker lav vekt slik at jeg kan bære det i sekken i fjellet. Vil ha yttertelt/ fly first løsning pga regnvær og begrensing av fukt i innertelt. Ønsker å slippe bruk av tarp. Teltet skal være nok i seg selv. 
 

Er det noen betenkeligheter ved dette teltet som peker seg ut i deres øyne? 
 

https://www.fjellsport.no/merker/helsport/helsport-ringstind-pro-2-green

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ringstind superlight 2, og jeg solgte det pga lav takhøyde. Akkurat for lav sittehøyde på 7 cm underlag, og makshøyden er jo konsentrert på et lite punkt under den største telt stanga. Ellers bra telt og fint med 2 innganger og fortelt. 

Kanskje er pro varianten høyere? 

Jeg er foresten 180 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.