Gå til innhold
  • Bli medlem

Høy vrist, bred lest, skal ha fjellskisko til explorer. Trenger tips.


KjerstiDU

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe meg Line Sverdrup BC fjellski. Kommer til å bruke disse på lengre turer, typ over Finnmarksvidda som jeg planlegger til våren, samt på kortere toppturer i nærheten av hytta, og andre mer offpiste turer. På de bratte toppene rando. Prøvde Alfa Vista sko i str. 39, min str, alt for trange ved lilletåa. 40 fikk jeg veldig god plass bak, redd for at de da blir for ustabile (mangler korsbånd i begge knær så avhengig av stabilitet i ankler). Prøvde så Alpina Pioner Pro, str. 40, her var høyre som var prøvesko veldig bra, venstre virka for trang, denne foten er hos meg også større. Kan være den vider seg ut da. Men jeg lurer rett og slett på om det finnes andre sko som er bedre for meg som har bred lest og høy vrist. Noen som har prøvd skoen fra Fischer Traverse? Jeg har Fischer traverse i rando og er veldig fornøyd. Ellers ser jeg at Crispi kommer med ny explorer sko denne sommeren og lurer på om det er verdt å vente. Er Crispi generelt gode for brede føtter? Veldig takknemlig om noen av dere med samme utfordring kan dele erfaringer. 

Endret av KjerstiDU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KjerstiDU skrev (6 minutter siden):

Jeg vil kjøpe meg Line Sverdrup BC fjellski. Prøvde Alfa Vista sko i str. 39, min str, alt for trange ved lilletåa. 40 fikk jeg veldig god plass bak, redd for at de da blir for ustabile (mangler korsbånd i begge knær så avhengig av stabilitet i ankler). Prøvde så Alpina Pioner Pro, str. 40, her var høyre som var prøvesko veldig bra, venstre virka for trang, denne foten er hos meg også større. Kan være den vider seg ut da. Men jeg lurer rett og slett på om det finnes andre sko som er bedre for meg som har bred lest og høy vrist. Noen som har prøvd skoen fra Fischer Traverse? Jeg har Fischer traverse i rando og er veldig fornøyd. Ellers ser jeg at Crispi kommer med ny explorer sko denne sommeren og lurer på om det er verdt å vente. Er Crispi generelt gode for brede føtter? Veldig takknemlig om noen av dere med samme utfordring kan dele erfaringer. 

Eg har veldig breie føter, og Crispi plar funke for meg. Har dog ikkje høg vrist. Med omsyn til xplore tenker eg å prøve både crispi og lundhags.

@Sig Man har både breie føter og høg vrist og har kjøpt lundhags no i vinter. Kanskje deler han litt erfaringar. 

Elles kan skomaker hjelpe deg å blokke litt om det er mindre justeringar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet på Crispi sine. Jeg kjøpte meg lundhags til explore, og de er fine for min breie fot, men kan føles litt håpløse å få foten nedi når man har høy vrist. Med litt teknikk så går det greit, og det blir bedre med litt bruk, men man kan ikke bare stikke foten ned i disse skoene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for anbefaling begge to! Virker litt nærliggende å vente. Mye bedre med sko som er så optimale som mulig, selv om de blir dyre! Alfa og Alpina kan jeg nå få på 30 og 40 %. Mulig jeg prøver å få kommet meg til Brukaas sport og prøvd Fischer-skoa og! Og fint å høre at Crispi funker for deg med samme utfordring, eller skal jeg heller si utforming 😃

Endret av KjerstiDU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.