Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda 2023 - tur


maxkrone

Anbefalte innlegg

  

5 hours ago, Luesveis said:

Du kan få nattefrost på Hardangervidda i august (og i juli..).  T limit er nedre temperaturgrense der en mann kan sove sammenhengende i åtte timer sammenkrøket med ullundertøy på, i henhold til EN 13537.   Folk er forskjellige, og hvor kaldt man kan sove kan variere med dagsform, m.m.   T limit på +1C mener jeg gir deg for lite marginer, selv med lakenpose, som helper noen grader.  Sovepose med lang glidelås kan du bruke som dyne, om det blir veldig varmt.

Nerdedetaljer:

https://en.wikipedia.org/wiki/EN_13537

 

3 hours ago, ArveS said:

Jeg har en Down Spring fra noen år tilbake. 250 g dun med litt høyere spenst, og etter min smak akkurat litt for lite når temperaturen er nær null. Kompenserer med ulltøy som natt-tøy og evt en dunjakke over knærne, da går det bra. 

 

Takker for svar :)

Tenker jeg går for Mammut Nordic Down 3-Season

Endret av tyttebær
la til quote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk stort sett samme tur i 2022. Besso første natta (alle netter på hytter), og så gikk vi langs Grøno fra Litlos til Hadlaskard. I sum en veldig flott tur i stort sett lettgått terreng. Turen langs Grøno er litt mer småkupert, men den var nok turens høydepunkt sammen med Sørfjordingsrindane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.