Gå til innhold
  • Bli medlem

RevolutionRace, erfaringer med butikken og kvalitet på klær


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har kjøpt litt fra RR de siste årene; GP Pro rescue, Norwand pro, bivouac pant, silence t-zip og adrenaline outdoor jeans.

Høres mye ut når en begynner å liste opp :)

Adrenaline og GP pro kjøpte jeg når magemålet var litt større, så de brukes ikke så mye lenger. 
Det jeg liker med RR er passformen, stort sett. Buksemodeller som er lange nok uten å bli veldig vide kan det være langt i mellom og jeg har litt lite tålmodighet når det gjelder å fly rundt i butikker å prøve klær. 


Det er ett eller annet med f.eks. Fjällräven og Lundhags som gir litt mer følt kvalitetsopplevelse, men så langt har jeg ikke hatt noen problem med mine RR bukser. Norwand og Bivouac har litt rar passform, spesielt bivouac, der leggene er mye trangere enn rundt lårene. Dette oppleves litt rart, men liker begge på tross av dette. Håper dog at dette er unntakene og ikke starten på en designtrend.
 

Jeg har hørt litt ymse om membranplaggene deres, først og fremst her på forumet, så de har jeg holdt meg unna så langt. Det har derimot vært litt vanskelig å finne det jeg ser etter fra andre produsenter, så nå ga jeg etter og bestilte to membranbukser på valentine-tilbudet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har kun lovord. Har to RevolutionRace Nordwand. Den første har jeg hatt i seks år, og med unntak av at fargen har blitt litt falmet, er den som ny. Var så fornøyd at jeg kjøpte ei til, sommeren etter.

De er hardt brukt, både til hverdags og til turbruk. De har blitt brukt under elgjakt, rypejakt, klatring, sjøørretfiske, fjellturer, skiturer, samtidig som jeg i perioder bruker de daglig på jobb.

I samme periode har jeg ødelagt én Sasta og Beretta jaktbukse, og én Fjellräven Keb-bukse. Sistnevnte fikk jeg hull i kneet under første tur, da jeg skulle sette meg ned på et svaberg under fisking. Nå er det hull i begge knærne. Den er mye mindre og finere brukt. Langt ifra noe bedre kvalitetsopplevlse for min del. Har også ei Norrøna Trollveggen (dri3), hvor glidelåsen til den ene lomma røk etter ett års bruk.

Av de turbukse-modellene jeg har brukt har RevolutionRace vært overlegne i slitestyrke og kvalitet, og  ingenting er ødelagt etter seks år. Bortsett fra at fargene har falmet.

 

Endret av ingen87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (13 timer siden):

Fjellräven Keb-bukse. Sistnevnte fikk jeg hull i kneet under første tur, da jeg skulle sette meg ned på et svaberg under fisking.

Interessant, om enn anekdotisk. Jeg skrev jo i mitt første svar at det er noe med Fjällräven og Lundhags som gir mer følt kvalitetsfølelse, men i praksis så har jeg samme erfaring som deg. Har en nesten ubrukt Keb bukse med hull. Husker ikke om det er på låret eller kneet, men det jeg aner ikke hvordan det skjedde. Bare la merke til det en dag. Litt upraktisk, siden buksa har blitt litt for stor, men er jo i praksis ikke spesielt salgbar, selv om den ellers framstår som nesten ubrukt.

Ang. Norrøna, så er ikke kvaliteten der heller det den en gang var, men så vidt jeg vet er garanti og service fortsatt tipp topp, så den glidelåsen bør det være null problem å få fikset.

Det sagt så har jeg en Norrøna Lofoten jakke, i det som en gang het GTX softshell. Denne jakka har en frontglidelås som er notorisk til å vrenge seg. Jeg har sendt den inn for bytte ett par ganger, men de bytter til samme type glidelås så det er på'n igjen med samme problem etter kort tid. Nå er jakka hoinngammel, så jeg har ikke giddet å sende den inn på lange tider og bare brukt den som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med kvaliteten sammenlignet mot prisen. Har styrt unna skall-plaggene da all erfaring tilsier at billig ikke funker like bra, og den eneste jakken jeg har derfra som skulle vært tett er ikke det. Ikke at jeg forventet det heller, men trengte en ekstra jakke som ikke måtte være tett og de hadde en kampanje som kan sammenlignes med å få den gratis. Men hadde ikke skaffet en til om målet var å holde vannet ute. 

Alt annet er jeg veldig fornøyd med. Spesielt Fusion-genserne. Her var jeg så fornøyd med første innkjøpet at jeg kjøpte 2 til fordi jeg regnet med å ikke få tak i flere når den var utslitt, men så er det bare det at 5 år senere så har jeg fortsatt ikke klart å slite ut den første...



Denne modellen holdt ikke vannet ute for min del: 

image.png.17836f189374f4583109ee4d59f8435f.png

Denne genseren kan jeg varmt anbefale: 

image.thumb.png.4494e04d5c46a68f43b613bdfd67f0d6.png

 

 

Ellers så har jeg et par Norwandbukser og et par syltynne bukser kjøpt ca samtidig som den første genseren (før 2017 i hvert fall) og begge disse holder fortsatt koken. 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.