Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Tubbs Flex VRT for damer?


Snøsokk32

Anbefalte innlegg

Jeg har sneket meg til å låne mannens Tubbs xplore og blitt bitt av trugebasillen. Innser at jeg er for feig til topptur på ski, men ut vil jeg jo! Jeg har lest diverse reviews på nettet, blant annet av Tubbs panoramic og Tubbs mountaineer, men det virker som at Tubbs Flex VRT kommer best ut. Har noen av dere erfaringer med dem?

Jeg kommer til å gå mest i scooter- og skispor, og neppe veldig langt avgårde i løssnø, men ønsker en truge jeg kan gå på fjelltur med i kupert terreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fiskepadde skrev (3 timer siden):

Flex VRT har jeg i "mannemodell" (uten at det skal ha noe særlig å si). Bra truger i bratt vestlandsterreng og på skare, mountaineer vil naturlig nok være bedre i løssnø. 

Hmm, vil kanskje mountaineer være en bedre allroundtruge? Jeg har flere parti som er relativt bratt her, så trugen bør jo ha gode egenskaper til å holde meg fast i underlaget, og det virker som at Flex VTR er bedre der? Men som jeg skriver i hovedinnlegget, så skal jeg jo ikke avgårde i lange strekk med løssnø heller. Det orker jeg rett og slett ikke 😂 

Magasinet.no har VTR til en god pris om dagene, så vurderer å bare bestille de ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsokk32 skrev (9 minutter siden):

Hmm, vil kanskje mountaineer være en bedre allroundtruge? Jeg har flere parti som er relativt bratt her, så trugen bør jo ha gode egenskaper til å holde meg fast i underlaget, og det virker som at Flex VTR er bedre der? Men som jeg skriver i hovedinnlegget, så skal jeg jo ikke avgårde i lange strekk med løssnø heller. Det orker jeg rett og slett ikke 😂 

Magasinet.no har VTR til en god pris om dagene, så vurderer å bare bestille de ☺️

Mountaineer vil fungere bra i bratt terreng den også siden den har en del langsgående jern, men naturlig nok ikke like mye som VRT. Om du ikke bare skal gå i bratte bakker ville jeg sterkt vurdert en klassisk truge som med en del jern og hælløfter slik som mountaineer. Det er ganske kjedelig å gå med snø til kneet med truger på beina, men så er det jo kjedelig å skli sidelengs nedover fjellsider også (hadde tidligere flimbuvetr truger, var ikke optimalt). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (På 3.2.2023 den 19.38):

Mountaineer vil fungere bra i bratt terreng den også siden den har en del langsgående jern, men naturlig nok ikke like mye som VRT. Om du ikke bare skal gå i bratte bakker ville jeg sterkt vurdert en klassisk truge som med en del jern og hælløfter slik som mountaineer. Det er ganske kjedelig å gå med snø til kneet med truger på beina, men så er det jo kjedelig å skli sidelengs nedover fjellsider også (hadde tidligere flimbuvetr truger, var ikke optimalt). 

Takk for hjelpa, et par mountaineer er på vei hjem i posten nå! Gleder meg til finvær ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.