Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag som er litt kort?


Fjellgeita123123

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et liggeunderlag på xxl.no

Skulle kjøpe et langt et på sånn 193 cm og 60 og noe breidt. Men det ble utsolgt før lønna kom….

Derfor er det bare den som er regular lengd på som er aktuell. Kan sende link.. ikke kjøp den opp før jeg har fått lønna mi nå da…. xxl.no

Jeg er 186 cm og er nokså atletisk så trenger ikke alt for mye breidd vil jeg tro men har litt kraftig bygning så er ikke av den smalleste heller. Mest skeptisk på de 3 cm i lengda da. Har det noe å si? 

Endret av Fjellgeita123123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her. Har selv gått i den fella, å kjøpe oppblåstbart liggeunderlag som var akkurat for kort. Tenke vel jeg skulle spare penger og vekt, men det gikk ikke lange tiden før jeg måtte innse at det var en tabbe - og at jeg derfor også kjøpte den lengre utgaven som jeg burde ha kjøpt i utgangspunktet. Kan spare seg til fant på den måten. Og en god natts søvn er tross alt viktig når man er på tur og kroppen må få hentet seg inn.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellgeita123123 skrev (41 minutter siden):

Vil dere si dette er vesentlig bedre da kanskje? Hørte sånn celle fordeling av luften/innholdet var viktig. Denne har jo mindre celler virker det som, men er jo mye større.Fjellsport

EXPED Versa 5R er et greit og rimelig alternativ. Hvor kalde temperaturer skal det brukes i og hvor langt skal det bæres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (3 timer siden):

EXPED Versa 5R er et greit og rimelig alternativ. Hvor kalde temperaturer skal det brukes i og hvor langt skal det bæres? 

Ehm. Er av og til ned på -30 til -20 grader men skal i militæret og utdanne meg der så tenker d er greit å ha en littt «overkill» berre så eg slepp å kjøpe fleire så det blir litt gøyere å vere i skog og fjell når jeg forbereder meg. Har ingenting et par hundre gram tyngre heller er bare fint det😁 kan sende legge ut her når jeg har testa den på fjellsport.. blir nok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda anledningen till att köpa längre än regular är om du sover på ryggen.Jag är 193 cm lägger kläder i en påse i fotändan så underlag ej glider ner mot tältväggen om det ej är helt plan mark.

Torkar ofta kläder som jacka och byxor jämte underlag så om man rör sig lite och hamnar utanför då ofta ej direkt på marken.

Tältar man ofta på vintern är bredare och längre mer användbart men jag har då skum som komplettering och även ett tunt skum byggfolie på någon mm i botten på tältet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.