+sneakyowl Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Jeg fikk ny teltpose for pulken denne uken, som nevnt her (syntes den fortjente egen tråd): Men! Litt i konflikt med ny teltpose tenker jeg også å prøve ut 2x RidgeRest skumcelle-matter denne sesongen istedenfor Z-Lite og Exped Synmat 7 kombinasjonen. Dette blir en noe lettere men også åpenbart mer volumiøs løsning. Å ha mattene oppå pulken blir det mest logiske. Også oppå pulken tar de mye plass, men om jeg ruller de såppass store at teltposen/teltrullen får plass inni er volumet relativt godt utnyttet, og det blir noe tryggere for teltet å sitte på pulken. Neste problem da er at mattene er eksponert for snø, og siden de er fulle av riller er det stor sjanse for at man ikke får ristet av alt, og det kan bli en kilde til våt sovepose. Jeg prøvde meg på å sy en enkel "ytterpose" i 40D Silnylon som beskytter mattene mot snøvær. Med snørelukking i begge ender er det enkelt å ta inn/ut teltrull eller mattene. 104g! Det virker kanskje litt unødvendig å ha en pose rundt teltposen, men teltposen gjør det enklere å dytte teltet inn i liggeunderlagsrullen, og vil holde innsiden av mattene ganske frie for snø fra teltet. Med denne løsningen fungerer det faktisk å pakke mattene ned oppå pulken og i ytterposen fastspent på pulken inne i forteltet. Etterpå så er det bare å dytte teltrullen inn i liggeunderlagrullen med minimal eksponering av mattene for ev. snøvær. Like enkelt er det å åpne ytterposen for å dra teltposen ut uten å åpne klipsene som holder liggeunderlagsrullen på plass på pulken. Litt utradisjonell måte å gjøre ting på men for denne type oppsett har jeg trua! Kun teltpose: Teltpose + 2x RidgeRest Large: Teltpose + 2x RidgeRest + Ytterpose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå