Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor lages ikke flere telt med vindu?


Tubb

Anbefalte innlegg

Tubb skrev (På 1.9.2022 den 23.30):

Mennesker har jo etterspurt glass/vindu siden starten av vår tidsregning. Det er i hovedsak en installasjon for velbehag, beskyttelse og observasjon. Ville du bygd hus eller hytte uten vindu? Alle vil ha det - Dette på tross av dårligere isolasjon og merkostnader.

Registrerer at noen mener at det "er jo bare er å åpne teltdøra". Disse mennesker er tydeligvis velsignet med godt vær!

 

Og lite mygg !!

Endret av Camthalion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vindu i teltet…? Blir det ikke lyst nok om sommeren uten det? For min del våkner jeg gjerne 0700-0800 når jeg ligger i telt i mai, juni og første halvdel av juli. Dersom det er èn ting jeg ikke savner så er det et vindu. Smaken er vel som baken antar jeg, men jeg ville bevisst valgt bort et telt med vindu. Dessuten hender det at jeg hører dyr utenfor teltet, og på sommertid er det lyst nok til at jeg lett kan se eventuelle dyr gjennom et vindu - foretrekker imidlertid å ikke se øyne som stirrer på teltet i tussmørket. Dette er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg telter om sommeren, og ikke ligger kun under tarp eller i hengekøye. Hengekøye minner dessuten for mye om snurret skinke for min smak…

Endret av Skaubjønn på truger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubb skrev (På 1.9.2022 den 19.21):

Ville det ikke fantastisk å sitte å fyre i teltet til full musikk og samtidig kunne følge med på alt som skjer utenfor?

Joda. Å titte på stjernehimmelen når man ligger i posen er digg.. Når det er sagt, så lages det veldig mange telt med vindu. Men du finner nok ikke så mange av de på fjellet, men på campingplassene. se for eks et google søk for bilder av camping tents Tror nok at dersom utvalget av fjelltelt med vindu er lite, så er det av konstruksjonsmessige grunner vil jeg tro (styrke/vekt - som andre vel har nevnt her alt) - for noen av de som lager fjelltelt har jo skjønt at muligheten for åpen dør mot himmelen, eller mulighet for å ta av ytterteltet og bare ligge i innertelt av/med mesh i taket, er noe mange liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.