Gå til innhold
  • Bli medlem

Robuste pakkposer (med vindu?)


Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til robuste vanntette pakkposer? Gjerne med vindu (men ikke helt påkrevd).

Jeg opplever at lette pakkposer som Sea To Summit ultra sil, og andre lettvektspakkposer tåler for lite til mitt bruk, spesielt i kajakk og når de slenges på svaberget får de lett hull. Trenger derfor noe som tåler mer, og bærer gjerne noen gram mer i sekken for å ha utstyr som varer og ikke trenger å repareres/byttes oftere enn nødvendig.

Jeg har sett på sjøsekker, disse er i ganske stivt gummiert stoff, men det blir litt for kraftig til å kunne pakkes kompakt nok. Stoffet må være litt mykere.

Jeg ser på nettsiden til Clas Ohlson at Asaklitt posene har vindu, og meget bra pris. Er de gode? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tubbs skrev (2 timer siden):

Ortlieb sine tykke tåler ekstremt med juling. Fåes både med og uten "vinduer" :) 

Fant de på fjellsport. De ser knallsolide ut, med skikkelig kraftig materiale :) Han jeg padler med har arvet noen slike fra sin far, det sier litt om holdbarheten :) 

Bestilte 2 slike i 13 liter, og en tilbudspakke med 4 vanntette expedposer med vindu i 70D materiale i div. størrelser. 70D er på langt nær like robust som ortlieb posene, men mye bedre enn 30D Ultrasil posene fra sea to summit som må behandles veldig forsiktig.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen av de jeg har:

20200527_105121.thumb.jpg.234fbbb0ff2b89a4404170acd99ba0f8.jpg

Nederste er vel der du kaller sjøsekk (bruker disse til tørrpakking i kajakk)

Øverste er de i ultrasil fra STS du nevner innledningsvis, brukes som pakkposer for å skille innhold (og legges i annen tørrpose på kajakktur, eller rett i sekk på fottur).

Mellomste er en mellomting i i 70D med coating på innsiden, de er ganske myke pakkes rett i kajakk eller brukes som de i ultrasil på fottur.

20200527_110512.thumb.jpg.8bf9f06e46aa760d3650e194fa9200d7.jpg

 

Har også noen av disse vanntette i TPU som er delvis gjennomsiktige, dvs lett å finne igjen innhold i. Bruker dem til elektronikk, "first aid" og annet hvor jeg ønsker det skal være lett å se innhold som skal plukkes ut.

20200527_112715.thumb.jpg.c4a236dce314c5dd97e312813c19bb6f.jpg

 

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
tubbs skrev (På 27.5.2020 den 12.01):

Jeg har ett par Sea to Summit Big River også. Veldig kraftig stoff 420D :)
Kjøpte hos G-sport/Intersport

Ble et par slike på meg nå, fra Outnorth. Kjekt å kunne søke på forumet her nå man er ut etter noe spesielt, som i dette tilfelle noen solide vantette pakkposer.  Er avhengig av andres forslag og beskrivelser når man bestiller det meste på nett og ikke kan ta og føle på først. :)

(disse ble også anbefalt av TomWithoutVom, her)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.