Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Alfa Finnskogen?


Måssåbjønn

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Alfa Bever Finnskogen fra XXL?

Dette er vel en jaktstøvel som kun selges av XXL, og som er en billigutgave av Alfa Bever-serien, ut fra det jeg kan se. Finnskogen har Davos-såle, mens de andre Bever-modellene har Vibram-såle. I tillegg er det oppgitt at mellomsålen er "lett EVA" i Finnskogen, mens eksempelvis Bever Pro Advance 2.0 har "Stabiliserende polyuretan i kombinasjon med EVA som sikrer god demping".

Alfa Finnskogen:
image.thumb.png.28881b4abf49a24cadb8a9fead723a1b.png

Alfa Bever Pro Advance 2.0:
image.thumb.png.637e0386f9d7278a5694bbf50cbbfb09.png

 

Ellers har vel Finnskogen fullnarvet lær + tekstil , mens Bever Pro har bare fullnarvet lær. Begge har samme membran, mens Bever Pro har heldekkende kalosjering, noe Finnskogen ikke har.

Det virker derfor som det i hovedsak er tre forskjeller mellom disse to modellene (i tillegg til farge, såklart):

  1. Sammensetning av overdel (miks av fullnarvet lær og tekstil vs. komplett fullnarvet lær)
  2. Kalosjering/forsterkning (lokalt på tå- og hælparti vs. heldekkende kalosjering)
  3. Såle (mellomsåle og gummisålen)

Er det noen som har erfaring med Finnskogen, og som kan si noe om forskjellen mellom særlig sålene på disse kontra andre Alfa-sko?

 

Endret av Måssåbjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
torese skrev (14 timer siden):

Fantastisk pris og nå utsolgt... Da har de nok solgt noen par og man kan forvente erfaringer etterhvert. Rakk desverre ikke å kjøpe denne gangen. 

Tore

Jeg var på utkikk etter nye støvler til jakta nå i høst, da de Bever-støvlene jeg har er en størrelse for liten, og tenkte derfor Bever Pro.

Det ble dermed to par støvler i år; ett par av Finnskogen og Bever Pro, så satser på at jeg får noen erfaringer med Finnskogen også nå etterhvert. Måtte nesten slå til på en så god pris, da disse helt sikkert funker til litt lettere bruk enn "storebror". De gjør seg nok som jaktstøvler når man er på multejakt i trønderske myrer, om ikke annet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.